خبرگزاری کار ایران

/روز رهایی ملت ایران/

موسوی‌تبریزی: مصادره ۲۲بهمن، خیانت به انقلاب است

دبیر کل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن، گفت: مصادره ایام اللهی همچون ۲۲بهمن به نفع گروه خاصی، خیانت به انقلاب است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قم، آیت الله سیدحسین موسوی تبریزی که امروز برای شرکت در راهپیمایی ۲۲بهمن خود را به خیایان ارم در شهر قم رسانده بود، با تقدیر از حضور پرشور مردم در این راهپیمایی، به خبرنگار ایلنا گفت: امام خمینی (ره) بار‌ها تأکید کرده بودند که اگر مردم نبودند ما مسئولین هیچ کاره بودیم. 

او با بیان اینکه واقعا نقش مردم در انقلاب بسیار برجسته و به وجود آورنده آن بود، گفت: نقش اصلی و حرکت دهنده برای پیروزی انقلاب توسط همین مردم بود، چرا که مثلا بعد از ۱۵خرداد سال ۴۲ که مردم در صحنه بودند اما بعد از آن امام خمینی (ره) تبعید شد، و تا چند سال مردم خیلی در صحنه مبارزه‌ها نبودند، کار خاصی پیش نرفت؛ البته فقط گروه‌های سیاسی بودند اما چون مردم در صحنه نبودند کار خاصی از دست ما بر نمی‌آمد، اما وقتی مردم آگاه شدند و به عرصه آمدند، قبل از آنکه شاه برود خود شاه فهمیده بود که باید برود؛ بالاخره اگر مردم نبودند هیچ کاری نمی‌توانستیم انجام دهیم. 

دبیر کل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب هم توطئه‌هایی در کشور شکل گرفت و همین طور جنگ بر ملت ما تحمیل شد، اما با کمک و همراهی مردم، کشور از تمام موانع عبور کرد و الا اگر حضور مردم نبود، هر شخصی با هر ادعایی نمی‌توانست کاری کند. 

او افزود: امروز هم اگر مسئولان واقعا بخواهند برای مملکت دلسوزی کرده و برای پیشرفت مملکت کار کنند، باید بدون توجه به افراد خودخواه و زیاده خواه، ببینند مردم چه می‌خواهند؛ در این صورت مملکت از آسیب‌های اجانب سالم خواهند و ان‌شاءالله این انقلاب تا ظهور حضرت مهدی (عج) ادامه پیدا می‌کند. 

آیت الله موسوی تبریزی با انتقاد از افرادی که حضور مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن را به نفع خود مصادره می‌کنند، گفت: مصادره حضور مردم برای نشان دادن همراهی با انقلاب، بزرگ‌ترین خیانت است. 

او افزود: اینکه حضور همگانی مردم را در خدمت اشخاص یا بعضی از هواهای نفسانی قرار دهیم یا در شعار‌ها، برخی دلسوزان انقلاب را ناراحت و اذیت کنیم و متأسفانه آن طور که برخی شعارهای تفرقه‌افکانه را امروز در راهپیمایی دیدم، شاهد باشیم، ناراحت‌کننده است و افرادی که این کار‌ها را می‌کنند خیانت کارند. 

این یار امام خمینی (ره) گفت: در تاریخ انقلاب اسلامی، روزهای ملی داریم که به قول امام راحل، ایام الله است؛ مثل روز عاشورا، روز ۲۲بهمن، روزقدس و...؛ این‌ها را هرگز نباید به نفع گروهی مصادره کرد، چرا که برای همه ملت ایران و یادگار انقلاب و امام (ره) است؛ هر کس دلسوز انقلاب باشد این روزهای ملی را به نفع خود مصادره نمی‌کند، مگر افرادی باشند که خودشان خائن هستند یا اینکه از خیانتکاران دستور می‌گیرند.

کد خبر : ۳۴۶۲۹۲