خبرگزاری کار ایران

محمدهادی مفتح در گفت‌وگو با ایلنا:

وجود صداهای مختلف به قوت مجلس منجر می‌شود

یک فعال سیاسی اصولگرا با بیان این که در یک مجلس برآمده از جامعه همه سلایق فکری حضور دارند، گفت: وجود صداهای مختلف به قوت مجلس منجر می شود.

حجت الاسلام محمدهادی مفتح فرزند کوچک شهید مفتح، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اعلام خبر تأیید صلاحیت خود به عنوان کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قم، در خصوص لزوم وجود سلایق مختلف فکری در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: طبیعی است که وجود سلایق مختلف فکری در مجلس شورای اسلامی مفید خواهد بود.

او افزود: وجود سلایق مختلف فکری در مجلس شورای اسلامی موجب می‌شود قوانین با دقت و موشکافی بیشتری مورد بحث و بررسی قرار گرفته و قوت و ضعف آنها از جنبه‌های مختلف به‌ویژه از نظر علمی مشخص شود.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: مطرح شدن نظرات سلایق مختلف فکری در موضوع خاصی در مجلس، موجب می‌شود قوانین مختلف، قوت علمی لازم را داشته باشد؛ البته قوت قوانین از جنبه‌های مختلف در گرو این است که کسانی که در مجلس به عنوان نماینده حضور دارند، هم صاحب‌نظر و هم دارای وقت و فرصت کافی برای تمرکز بر موضوع‌ها باشند.

او ادامه داد: گاهی لازم است در یک موضوع خاصی که در مجلس مطرح می‌شود، پژوهش‌های میدانی صورت گرفته تا به حل مشکل کمک کند؛ برای مثال در خصوص یک موضوع پیشنهادی، گاهی شاید لازم باشد منابع دینی مورد بررسی قرار بگیرد و یک کار علمی و اجتهادی روی آن صورت گیرد، تا اگر موضوعی به تصویب رسید، بعد‌ها با مشکلاتی از جمله عدم تطابق با قانون و شرع روبرو نشود تا شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، نظر دیگری در این خصوص ارائه دهند.

مفتح در ادامه سخنان خود با بیان اینکه، در جامعه‌ای که سلایق مختلف فکری وجود دارد، طبیعی است مجلس آن جامعه سلایق مختلف فکری را در درون خود ببیند، گفت: البته منظور از سلایق مختلف فکری، سلایقی است که در محدوده قانون اساسی تعریف شده‌اند؛ طبیعی است اگر کسانی قانون اساسی را قبول نداشته باشند، طبق رأی ملت به قانوان اساسی، جایی در مجلس نخواهند داشت؛ اما صدای آنهایی که در چارچوب قانون فعالیت می‌کنند، باید در مجلس شنیده شده و طبیعتا این مهم به قوت مجلس کمک خواهد کرد.

کد خبر : ۳۴۰۳۵۰