خبرگزاری کار ایران

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی (ره):

برای نشان دادن عظمت سوره یاسین تلاش می‌کنیم

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) قم با بیان اینکه برای نشان دادن عظمت سوره یاسین تلاش می‌کنیم، گفت: آیت الله سبحانی از مشوقان ما در این راه بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، مرتضی نجفی قدسی، در دومین همایش قرآنی یاسین در آیینه معرفت که با حضور آیت الله سبحانی و استاد قرائتی و جمعی از محققان ایرانی و غیر ایرانی حوزه علمیه در دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) قم برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه در سال‌های اخیر، حرکت‌های خوبی در کشور برای نشان دادن عظمت سوره یاسین صورت گرفته است. 

وی بسیاری از افراد از چند سال اخیر به این طرف، متعهد شده‌اند تا برای تبیین هرچه بیشتر سوره یاسین تلاش داشته باشند، خاطرنشان کرد: بر اساس همین اقدامات صورت گرفته، بسیاری از مردم در طی سال‌های اخیر متعهد شده‌اند که هر روز سوره یاسین را قرائت کنند. 

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) قم گفت: از جمله کسانی که در راه نشان دادن عظمت سوره یاسین، همه خدمت گذاران را مورد تشویق و تأیید قرار دادند حضرت آیت الله سبحانی بودند که وقتی کتاب قلب قرآن منتشر شد، بسیار تشویق کردند و در ادامه این راه، خودشان هم از اعضای خانواده این یاسین شده و گفتند بنده متعهد هستم هر روز این سوره با عظمت را بخوانم. 

نجفی قدسی در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) قم گفت: تاکنون همایش‌های تفسیری با حضور مراجع بزرگوار تقلید در این بیت برگزار شده است. 

وی با بیان اینکه دروس تفسیر قرآن در این بیت برقرار است، گفت: برگزاری دروس تخصصی تفسیر در بیت مرحوم علامه طباطبایی (ره) طلاب و فضلا را به فیض می‌رساند. 

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) گفت: اگر امروز علامه طباطبایی (ره) در بین ما نیستند اما بیت ایشان، راه علامه را ادامه می‌دهد و البته برنامه‌هایی که برای تربیت مفسران قرآن و دیگر برنامه‌هایی که در این بیت انجام می‌شود به برکت انفاس قدسی این عالم فقید است. 

کد خبر : ۳۳۶۹۸۷