خبرگزاری کار ایران

استاندار قم تاکید کرد:

آمادگی یگان‌های انتظامی- امنیتی قم برای برگزاری انتخابات

استاندار قم با اشاره به نقش نیروی انتظامی در برگزاری با شکوه، پرشور و همراه با سلامت و امنیت انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، بر لزوم آمادگی یگان های انتظامی و امنیتی استان بر انجام وظایف و ماموریت های خود در چهارچوب قانون تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از قم، سید مهدی صادقی در همایش فرماندهان، رؤسای کلانتری ها و پاسگاه های فرماندهی انتظامی استان قم در مرکز فرهنگی-تربیتی و آموزشی عمار، با اشاره به اهمیت امنیت به عنوان یکی از دو نعمت های مهم الهی، از زحمات و تلاش های پلیس در تأمین نظم و امنیت قدردانی کرد.

استاندار قم تاثیر اساسی امنیت بر سایر ابعاد زندگی فردی و اجتماعی انسان از جمله تولید، صنعت و آموزش را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: نیروی انتظامی سهم عمده و محوری در تأمین امنیت دارد. 

وی با اشاره به ویژگی های پلیس کارآمد و مقتدر در نظام اسلامی، خدمت به مردم و برخورداری از پشتوانه مردمی را بزرگ ترین افتخار و سرمایه نیروی انتظامی دانست و گفت: همه انسان های جامعه نیازمند خدمات پلیس بوده و آسایش و نشاط و شادی اجتماعی حاکم بر کشور، مرهون زحمات و تلاش های پلیس خدمتگزار است.

رئیس شورای تأمین استان قم با بیان این که در جمهوری اسلامی اقتدار پلیس به ابزار نیست خاطرنشان کرد: آنچه که متمایز و اقتدار واقعی ایجاد می کند اخلاق حرفه ای است که هر چه بیشتر در این زمینه کار کنیم این اقتدار واقعی ایجاد و مشکلات نیروی انتظامی در رسیدن به اهداف و مآموریت ها کمتر خواهد شد.

استاندار قم با اشاره به این که مقوله تأمین امنیت با امنیتی کردن جامعه متفاوت است، احساس امنیت را امری مهم عنوان و تصریح کرد: ایجاد احساس امنیت در آحاد جامعه، آرامش ذهنی مردم را به دنبال خواهد داشت.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت تعامل و ارتباط دو سویه نیروی انتظامی با مردم در جهت ارتقای رضایتمندی عموم از عملکرد پلیس و جلب مشارکت عمومی در تأمین امنیت پایدار گفت: آگاهی از آنچه که مردم نیاز دارند و نیز پایش نظرات و خواسته های آنان در بهبود اثرات کاری این نهاد بسیار مؤثر باشد.

صادقی نقش مردم در پیشگیری و کاهش آمار وقوع جرائم را مهم و اساسی توصیف کرد و افزود: ارتباط قوی پلیس با مردم باید به گونه ای باشد که هر یک از زمینه های جرم را قبل از وقوع شناسایی و در صورت وقوع جرم به سرعت وارد عمل شود.

استاندار قم با اشاره به اهمیت و جایگاه نیروی انتظامی در استان قم گفت: شرایط ویژه قم و وجود مراجع معظم و مراکز فرهنگی و حوزوی تولید کننده محتواهای غنی دینی پشتوانه ارزشمندی برای کشور و جهان اسلام بوده و می طلبد تا مشی و عملکرد و کارکرد نیروی انتظامی متفاوت از سایر جاها باشد و جای تقدیر و تشکر دارد.

رئیس شورای تأمین استان قم با بیان این که نیروی انتظامی برای انجام بهینه وظایف و ماموریت های ذاتی خود نیازمند بکارگیری دانش و تخصص و تکنولوژی های روز دنیا است افزود: خوشبختانه دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به تقویت بنیه پلیس و ابزارهای مورد نیاز داشته و در این زمینه اقدامات خوبی در استان قم انجام شده است.

استاندار قم در پایان با اشاره به نقش نیروی انتظامی در برگزاری با شکوه، پرشور و همراه با سلامت و امنیت انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، بر لزوم آمادگی یگان های انتظامی و امنیتی استان بر انجام وظایف و ماموریت های خود در برگزاری باشکوه انتخابات در چهارچوب قانون تاکید کرد.

کد خبر : ۳۳۴۳۵۲