خبرگزاری کار ایران

فرماندار قم

حضور گروه‌های مختلف در انتخابات قابل احترام است

فرماندار قم با تاکید بر آماده‌سازی مقدمات برگزاری انتخابات و آموزش قوانین به مجریان آن، گفت: حضور گروه‌های مختلف در انتخابات قابل احترام است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از قم، «رضا سیار» در نشست مشترک بخشداران و معاونان فرمانداری، افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی به هیج‌وجه حق استفاده از امکانات دولتی برای طرفداری از حزب و یا جناح خاصی در انتخابات را ندارند.

وی افزود: بخشداران باید به دور از هرگونه طرفداری در برگزاری انتخابات با شکوه و سالم سهیم باشند.

فرماندار قم با بیان اینکه مهمترین اهداف دولت، برگزاری انتخابات سالم و باشکوه است، گفت: حضور نامزدهای انتخاباتی از گروه‌ها و حزب‌های مختلف کشور قابل احترام است و در نهایت این آرای مردم است که نتیجه انتخابات را مشخص می‌کند.

وی با بیان اینکه برگزاری سالم انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان از اهداف اصلی دولت است، اظهار امیدواری کرد: بار دیگر مردم با حضور باشکوه در انتخابات اسفند، ولایت‌مداری، بصیرت و همدلی خود را به دنیا نشان خواهند داد .

«سیار» گفت: بخشداران در فرصت مناسبی که پیش رو دارند نسبت به مرور قوانین، بخشنامه‌ها و مقررات مربوط به انتخابات، توسط خود و عوامل مربوطه اقدام کنند تا در زمان تشکیل هیات‌های اجرایی و ایام برگزاری انتخابات با مشکلی مواجه نباشند.

وی تأکید کرد: بخشداران به دلیل ارتباط نزدیکتر با مردم، باید بیشترین پاسخگویی را به مردم داشته باشند و عمده فعالیت خود را بر این امر متمرکز کنند، چرا که عملکرد دولت در نهایت، در ساکنان شهرستانها و بخشها انعکاس می‌یابد.

فرماندار قم تصریح کرد: بخشداران وظیفه برنامه‌ریزی و اجرایی انتخابات را بر عهده دارند و به عنوان نمایندگان دولت باید تعامل را سرلوحه امور قرار دهند، اما نباید اجازه دهند دیگران در حوزه اختیارات آنها ورود کرده و تصمیم بگیرند چرا که در نهایت این خود آنها هستند که باید پاسخگو باشند.

کد خبر : ۲۹۵۲۲۴