خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام و المسلمین کریمی خبر داد؛

چاپ بیش از ۴ میلیون کتاب توسط «انتشارات نسیم حیات»

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۲۸۹

تا کنون بیش از هزار عنوان کتاب توسط این انتشارات به چاپ رسیده که حتی برخی از آن ها تیراژ ۵۰ هزار نسخه ای داشته است.

ایلنا: مدیر «انتشارات نسیم حیات» از چاپ بیش از ۴ میلیون نسخه کتاب در موضوعات مختلف توسط این انتشارات خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا کریمی در گفت وگو با خبرگزاری ایلنا، به تشریح فعالیت های صورت گرفته توسط «انتشارات نسیم حیات» پرداخت و گفت: «انتشارات نسیم حیات» یکی از انتشاراتی های فعال استان قم است که تا کنون بیش از هزار عنوان کتاب را به چاپ رسانده است.

وی با بیان این که «انتشارات نسیم حیات» کار خود را از سال ۷۸ شروع کرد، گفت: این انتشاراتی فقط به انجام صرف کارهای انتشارات اکتفا نمی کند، بلکه یک سری کارهای فرهنگی در سطح ملی نیز انجام داده که از جمله مهمترین آن ها طرح ملی قرآن در خانه و همچنین طرح ملی احکام در خانه است.

این فعال حوزه نشر، در پاسخ به این سؤال که کل کتاب های چاپ شده «انتشارات نسیم حیات» از ابتدای تأسیس تا کنون چه میزان بوده است، گفت: کتاب های مختلفی توسط این انتشاراتی به چاپ رسیده که برخی از آن ها ۵ هزار نسخه و برخی حداقل ۳ هزار نسخه به چاپ رسیده است؛ البته برخی از کتاب ها همچون کتاب «خصایص الرسول(ص)»، در همان ۴ ماهه اول سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب با نام سال پیامبر اعظم(ص) نامگذاری شد، تا ۵۰ هزار نسخه به چاپ رسید و توزیع شد.

مدیر «انتشارات نسیم حیات» در تشریح طرح ملی قرآن در خانه، گفت: طرح ملی قرآن در خانه چندسالی است که توسط «انتشارات نسیم حیات» شروع شده و خوشبختانه استقبال خوبی از آن صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در طرح ملی قرآن در خانه، همه ۳۰ جزء قرآن کریم در ۳۰ جلد کتاب مجزای از یکدیگر چاپ شده است؛ به نحوی که این کتاب ها به راحتی قابل حمل بوده و به عنوان کتاب همراه قابل استفاده هستند؛ همه مردم می توانند، در مترو، اتوبوس، مسافرت و حتی تفریح این کتاب را همراه داشته و روزی چند کلمه از آیات قرآن را به همراه ترجمه، معانی آیات و تفسیر آن یاد بگیرید.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی گفت: هر ۳۰ جلد کتاب طرح ملی قرآن در خانه به نحوی بسیار روان، خوش فهم و ساده تنظیم شده و ترجمه آن هم برگرفته از تفسیر المیزان و تفسیر نمونه است؛ در این کتاب، ابتدا واژگان آیات قرآن ترجمه شده و بعد از ترجمه آیات، ترجمه تفسیری و توضیحی آیات نیز آورده شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق بررسی های صورت گرفته، اگر شخصی، ۵ کتاب ابتدایی طرح ملی قرآن در خانه که مربوط به ۵ جزء اول قرآن است را مورد مطالعه قرار دهد، با توجه به تشابهی که کلمات آیات قرآن به هم دارند، تقریبا می تواند کل قرآن را ترجمه کند.

مدیر «انتشارات نسیم حیات» با بیان این که استقبال بسیار خوبی از طرح ملی قرآن در خانه و کتاب های آن شده است، گفت: جز اول این کتاب بیش از یک میلیون تیراژ داشته و نقاط مختلف کشور استقبال بسیار زیادی از آن داشتند؛ امسال هم با توجه به این که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده، افراد مختلف از نقاط مختلف کشور، اقبال زیادی به این کتاب داشتند؛ همچنین کتاب های این طرح امروزه در بسیاری از کلاس های قرآن مورد استفاده قرار می گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز