خبرگزاری کار ایران

با ارائه بودجه پیشنهادی شهرداری قم برای سال ۹۴؛

یکصد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر قم برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۵۶۰

بودجه پیشنهادی شهرداری‌قم برای سال۹۴، معادل ۱۳میلیارد ریال بود که صبح امروز برای بررسی، به شورای‌شهر قم ارائه شد / به گفته شهردارقم بودجه پیشنهادی، نسبت به سال گذشته افزایش ۵۴درصدی داشته است.

ایلنا: یکصد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم، با ارائه بودجه پیشنهادی شهرداری قم برای سال ۹۴ به شورا، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، یکصد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم، صبح امروز در حالی با حضور اکثریت اعضای این شورا برگزار شد که محمد دلبری شهردار قم بودجه ۱۳میلیارد ریالی پیشنهادی از سوی شهرداری قم برای سال آینده را به شورا تقدیم کرد.

شهردار قم در این جلسه بابیان اینکه سیاست اقتصاد مقاومتی با عنوان یکی از محورهای اصلی در تنظیم بودجه سال اینده قم در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: برای تدوین و عملیاتی کردن این بودجه نیاز به همراهی تمام مدیران استان و خرد جمعی اعضای شورای شهر قم داریم.

دلبری با اشاره به اینکه کمیته‌های سیاست‌گذاری برای بودجه سال آینده از ابتدای سال کار خود را شروع کرده‌اند، گفت: یک کمیته تلفیق و کمیته‌های جداگانه‌ای برای تامین منابع، پیش‌بینی درآمد، اعتبارات ملی و هزینه‌های جاری تشکیل شد.

شهردار قم گفت: بودجه پیشنهادی ما نسبت به سال گذشته افزایش ۵۴ درصدی داشته است که در مجموع ۱۳ هزار میلیارد ریال را شامل می‌شود که از این مقدار ۲۲ درصد هزینه‌های جاری و ۷۸درصد بودجه عمرانی است.

وی توجه به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، گسترش حمل و نقل عمومی، کاهش آلایندی، کاهش وابستگی به درآمدهای ساخت و ساز را از دیگر سیاست‌های بودجه سال آینده شهرداری عنوان کرد وتصریح کرد: وابستگی شهرداری به درآمدهای ساخت و ساز در شهر قم بسیار کمتر از دیگر شهرها است که برای سال آینده هم این وابستگی را به ۲۲ درصد کاهش داده‌ایم.

شهردار قم با اشاره به توجه بودجه پیشنهادی شهرداری به شورا در زمینه پژوهش افزود: در مسئله پژوهش عقب‌ماندگی از سال‌های قبل داشتیم که در سال جاری بخشی جبران شده و برای سال آینده هم توجه ویژه به آن شده است.

دلبری با بیان اینکه برنامه ‌ریزی برای حمایت از ساخت و ساز در بافت فرسوده، و توجه به فعالیت‌های فرهنگی در بودجه پیشنهادی گنجانده شده است تصریح کرد:، افزایش نشاط اجتماعی از دیگر سیاست‌های مد نظر شهرداری در بودجه پیشنهادی از جمله مسائلی است که به آن توجه داشته ایم

وی با اشاره به افزایش ۱۶۰ درصدی بودجه آموزش کارکنان و رد دیون شهرداری در بودجه سال آینده قم اظهارداشت: توجه ویژه به گسترش سیستم اطلاعاتی برای رسیدن به شهر هوشمند از دیگر ویژگی‌های بودجه پیشنهادی سال آینده است.

شهردار قم با اشاره به مهلت شورا برای بررسی بودجه تا پایان اسفندماه امسال اظهارداشت: در مورد تحقق پیوست بودجه انتظار بیشتری داریم که اعضای شورا که با ما همکاری کنند؛ یکی از نمونه‌های آن بحثصندوق توسعه ملی بود که در صحن علنی شورا تصویب نشد.

وی افزود: سال آینده سال سخت و پرباری خواهیم داشت که با کمک شما این کارها شدنی است تا عقب‌ماندگی‌های شهر به فرمایش مقام معظم رهبری جبران شود.

گفتنی است در این جلسه ولی الله بیاتی رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه همه ما دربرابر مردم قم مسئولیت داریم گفت: با تشکیل کمیسیون های تلفیق در شورا بودجه پیشنهادی شهردار بررسی خواهدشد تا با شرکت اعضا در مهلت قانونی میزان بودجه پیشنهادی را تایید و به تصویب برسانیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز