خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ارشاد قم:

نمایشگاه بین المللی کتاب حوزه دین در قم برپا می شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۷۰۱

مشاور وزیر و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ضمن اعلام برپایی چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب حوزه دین در قم گفت: در این نمایشگاه جدیدترین آثار ناشران این کشور و دیگر کشورهای اسلامی ارائه می‌شود.

مشاور وزیر و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ضمن اعلام برپایی چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب حوزه دین در قم گفت: در این نمایشگاه جدیدترین آثار ناشران این کشور و دیگر کشورهای اسلامی ارائه می‌شود.
به گزارش ایلنا از قم، نشست خبری چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب حوزه دین با حضور حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا ایزدپناه، مشاور وزیر و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، حجتی معاون فرهنگی و هنری این اداره کل، حسینی، مدیرعامل تعاونی ناشران استان و خرمی رییس اتحادیه ناشران قم برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین ایزدپناه در این نشست خبری با موضوع چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب حوزه دین که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه مجموعه دست اندرکاران در این اداره کل اقدام به برگزاری این نمایشگاه کرده‌اند، اظهار داشت: با وجود کمبود امکانات و بودجه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهتمام زیادی به حوزه فرهنگ، کتاب و هنر دین دارند.
وی با بیان اینکه رویکرد جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه شعاری نیست، افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید دارد که قم را به قطب فرهنگ دینی تبدیل کنند، از همین رو اقداماتی را برای سال ۹۴ در دست انجام داریم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه برگزاری دو نمایشگاه بین المللی کتاب و مطبوعات حوزه دین را در دست برگزاری داریم عنوان کرد: این اقدام در راستای رویکرد جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی براینکه قم قطب فرهنگ دینی تعریف شود انجام می‌شود تا از قم به عنوان الگو برای دیگر استان‌ها برای حوزه‌های فرهنگی و هنری دینی استفاده شود.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی کتاب حوزه دین خدمت بزرگی به حوزه‌های علمیه است افزود: در این نمایشگاه جدیدترین آثار کشورهای اسلامی ارائه می‌شود و طلاب و فضلا می‌توانند از این فرصت بهره ببرند.
معاون سابق قوه قضائیه با تاکید براینکه جدیدترین کتب عربی در قم در نمایشگاه بین المللی کتاب حوزه دین عرضه می‌شود عنوان کرد: دبیرخانه دائمی نمایشگاه بین المللی کتاب حوزه دین در قم تشکیل می شود تا نمایشگاه وسیع تری در سال ۹۴ در قم برگزار شود.
وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه کتاب حوزه ثمرات مفیدی در حوزه فرهنگی خواهد داشت که یکی از آنها بسترسازی برای حوزه نشر و چاپ آثار دینی پژوهشگران است.
حضور ۴۴ ناشر بین المللی در چهارمین نمایشگاه کتاب حوزه دین
سید محمود حسینی نیز اظهار داشت: این نمایشگاه در مجتمع ناشران در پنج طبقه دایر می‌شود که دو طبقه به ۴۴ ناشر از لبنان، عراق، سوریه، مصر و اردن اختصاص داده می‌شود.
وی با اشاره به آمار حضور ناشران کشورهای اسلامی در چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب حوزه دین عنوان کرد: ۳۱ ناشر از کشور لبنان، ۳ ناشر از عراق، ۶ ناشر از سوریه، یک ناشر از مصر و دو ناشر هم از کشور اردن در این نمایشگاه حضور دارند.
مدیرعامل تعاونی ناشران قم با بیان اینکه ایجاد دبیرخانه، راه حل موثری برای تسهیل حضور ناشران کشورهای اسلامی است افزود: از این میان تعداد ۱۳ هزار و ۴۰۰ عنوان کتاب از سوی ناشران خارجی در نمایشگاه عرضه می‌شود.
وی با بیان اینکه تعداد ۱۵۲ ناشر داخلی با ۱۵ نماینده در نمایشگاه کتاب حوزه دین اعلام حضور کرده‌اند، بیان کرد: بیش از ۳۲ هزار عنوان کتاب حوزه دین از سوی این ناشران در نمایشگاه عرضه می‌شود.
حسینی با تاکید براینکه این نمایشگاه ۵۰۰ میلیون تومان بن کتاب دارد گفت: تخفیف عرضه شده برای بازدیدکنندگان در این نمایشگاه ۲۰ درصد یارانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۲۰ درصد تخفیف ناشران است.
مدیرعامل تعاونی ناشران قم با بیان اینکه افتتاحیه چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب حوزه دین چهارشنبه ۱۰ دی برگزار می‌شود گفت: این نمایشگاه به مدت ۱۰ روز از ۱۱ لغایت ۲۰ دی از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۵ الی ۲۰ آماده بازدید مخاطبان است.

اقدامات فرهنگی نیازمند اهتمام جدی رسانه هاست
حامد حجتی گفت: برگزاری نمایشگاهی با این عظمت نیازمند مشارکت همه دستگاه‌های فرهنگی و به ویژه رسانه هاست.
معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه کتاب یک محصول فرهنگی است بیان کرد: توقع داریم رسانه‌ها در انعکاس اخبار این نمایشگاه اهتمام جدی داشته باشند.
وی با بیان اینکه برگزاری چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب حوزه دین نشاط فرهنگی در استان به همراه خواهد داشت تصریح کرد: امید است رسانه‌ها برای انعکاس این اخبار اهتمام داشته باشند.
نمایشگاه کتاب حوزه دین با ۲۰۰ غرفه دایر می‌شود
خرمی رییس اتحادیه ناشران قم نیز در گفت وگو با خبرنگاران از عرضه پنج میلیارد ریال بن کتاب در نمایشگاه بین المللی کتاب حوزه دین خبر داد.
حمید خرمی افزود: این نمایشگاه در وسعتی بالغ بر ۱۵ هزار متر مربع با ۲۰۰ غرفه دایر می‌شود.
وی ادامه داد: برخی از ناشران نیز تا ۳۰ درصد تخفیف برای کتاب ها در نظر گرفته اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز