خبرگزاری کار ایران

در جمع مسئولان ورزشی قم:

تمرکز قدرت در یک مکان خاص فساد می‌آورد / باید توزیع قدرت داشته باشیم

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۱۱۴

کار ما در وزارتخانه، آگاه سازی سازمان‌ها و نهادهایی همچون بانک‌ها، اداره کار و… است که می‌توانند برای جوانان کار مثبتی انجام دهند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: ما باید توضیع قدرت داشته باشیم چون متمرکز کردن قدرت در یک مکان خاص، فساد آورده و آنجا را زود متلاشی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، محمود گودرزی صبح امروز در نشست صمیمی با مسئولان ورزشی استان قم که در محل تالار اجتماعات مجتمع شهید آوینی قم برگزار شد اظهار داشت: استان قم پشتوانه خوب و غنی است که می‌تواند منشاء اثر بخشی در کشور باشد.

وی پیرامون بحثجوانان که در با وزارت ورزش ادغام شده است، ابراز کرد: کار ما در وزارتخانه آگاه سازی سازمان‌ها و نهادهایی همچون بانک‌ها، اداره کار و… است که می‌توانند برای جوانان کار مثبتی انجام دهند و وزارت ورزش باید اینگونه سازمان‌ها را ساماندهی کند تا آن‌ها به جوانان اهمیت دهند.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: کار حوزه جوانان یک عمل ستادی برای احیای مطالبات جوانان از سازمان‌ها و بخش‌ها می‌باشد.

گودرزی ادامه داد: نکته‌ای که دولت تدبیر و امید به آن تاکید دارد این است که تصدی‌گری برداشته شده و امور مردم به خود آن‌ها واگذار شود چون دولت‌ها به لحاظ مادی، مالی و غیر مادی و مالی توان انجام تمامی کارها را ندارند. ضمنا مردم نیز بهتر می‌توانند امور مربوط به خود را اداره کرده و بخش اعظمی از مشکلات‌شان را برطرف کنند.

وی تاکید کرد: ما باید توضیع قدرت داشته باشیم چون متمرکز کردن قدرت در یک مکان خاص، فساد آورده و آنجا را زود متلاشی می‌کند. دولت‌ها باید مشارکت مردم را در قدرت رقم بزنند که به آن جامعه مدنی گفته می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: حکومت‌ها اگر عاقل باشند بخشی از قدرت را به مردم تفویض می‌کنند چون در اینصورت تلاشی ناگهانی رخ نمی‌دهد و آسیب‌های اجتماعی کمتری به وقوع می‌پیوندند.

محمود گودرزی بهترین نماد از جامعه مدنی را تشکل‌های مردمی(NGO) و غیر دولتی دانست و گفت: به این دلیل باید از این نهادها حمایت کنیم چون باعثحفظ اقتدار حکومت و حاکمیت به صورت کلان شده و همچنین کار مردم نیز به خودشان واگذار می‌شود که با این دو عمل بخش اعظمی از مشکلات ما برطرف خواهد شد.

وی یادآور شد: پولی که از حاکمیت، دولت یا خزانه به وزارت ورزش داده می‌شود، در اعتبارات جاری که باید به هیئت‌ها و ورزش کمک کند، ۱۵۰میلیارد تومان است که بخشی از آن هم تخصیص داده نمی‌شود و بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیارد تومان باقی می‌ماند. از این مقدار نیز ۸۰ تا ۹۰ میلیارد تومان برای تجهیز تیم‌های ملی برای اعزام به مسابقات بین‌المللی در نظر گرفته می‌شود.

گودرزی تصریح کرد: از ۳۰ میلیارد باقی مانده باید حقوق، دستمزد، مزایا، بیمه و سایر موارد را در نظر بگیریم و پس از آن هر مقدار باقی ماند بگوییم برای کمک به هیئت‌های ورزشی استان‌ها است.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص عمران و آبادانی و توسعه زیر ساخت ورزش اظهار داشت: بودجه این کار نیز حدود ۲۰۰میلیارد تومان است که باید در نظر داشت با این مبلغ، ۴هزار پروژه ناتمام داریم.

وی افزود: استان قم در این مسئله خیلی پهناور نیست و سرانه ورزشی ۴۱سانتی متر در این شهر خیلی خوب نمی‌باشد که البته قرار بود تا پایان برنامه پنجم این سرانه به ۱متر برسد اما تحلیل علمی دقیقی پشت این موضوع نبوده است ولی اینکه قانون‌گذاران چنین چیزی را در نظر داشتند، حتما یک ماخذی داشتند، اما بنده در مؤاخذ علمی چنین چیزی را ندیده‌ام این ۱متر کجا آمده است.

گودرزی رویکرد وزارت ورزش را عادلانه و متوازن دانست و تصریح کرد: تقریبا در تمام دنیا ورزش حرفه‌ای در اختیار بخش خصوصی بوده و این سازمان‌های خصوصی آن را اداره می‌کنند در حالی که در کشور ما به این شکل نیست و ورزش حرفه‌ای سهم اعظمی از بودجه ۱۲۰میلیارد تومانی که برای ۷۵میلیون جمعیت ایران است را به خود اختصاص می‌دهد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه مشکلاتی که در بودجه ورزش وجود دارد موجب یاس و ناامیدی ما نیست، ادامه داد: متاسفانه قدرت و توانمندی این دولت در بحثاقتصادی و پول، یک چهارم دولت‌های قبل شده است ولی می‌بینیم در هر بیابانی کلنگی زده شده است که نمی‌دانم این کلنگ‌ها چه بلایی سر کشور آورده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما دولت تدبیر و امید هستیم و امیدواریم با تدبیر شرایط را به گونه‌ای رقم بزنیم که در این تنگناها توسعه داشته باشیم و پیشرفت کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز