خبرگزاری کار ایران

با حضور امیرآبادی انجام شد؛

تجلیل از داوطلبان هلال احمر قم

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۶۵۵

مدیر عامل هلال احمر استان قم: داوطلبان هلال احمر برای کمک به هم نوعان، از جان مایه می گذارند / امیرآبادی: مسئولان کشور نگاهی ملی به قم داشته باشند.

ایلنا: آیین تجلیل و بزرگداشت خدمات داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم، به همت معاونت امور داوطلبان هلال احمر قم، برگزار شد.

به گزارش ایلنا از قم، آیین تجلیل و بزرگداشت خدمات داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم، پنج شنبه شب با حضور احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و محمد گلفشان مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم برگزار شد که در آن از مدیران و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم با اهداء جوایزی تقدیر شد.

گلفشان: داوطلبان هلال احمر برای کمک به هم نوعان، از جان مایه می گذارند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم، در این مراسم اظهار د اشت: روز ۱۴آذر ماه به عنوان روز داوطلبین به شمار می رود و ما اعتقاد داریم که همواره باید از زحمات این عزیزان چه در این روز وچه درطول ایام سال تجلیل به عمل آورد.

گلفشان افزود: یکی از دلایلی که باعثشده همواره جمعیت هلال احمر کشور در مجامع جهانی مطرح باشد، تلفیق فعالیت های دینی و معنوی در کنار فعالیت های داوطلبانه است که این امر باعثشده اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر کشور با تمسک به اعتقادات دینی ومذهبی، برای کمک به همنوعان از جان هم مایه بگذارند.

وی گفت: شاید خیلی ازفعالیت های داوطلبین مانند تهیه جهیزیه برای نیازمندان و..، رسانه ای نشود، اما این به معنای این نیست که این فعالیت های انجام نمی شود، بلکه به معنای آنست که این فعالیت ها با قدرتی هرچه بیشتر در بین داوطلبین جمعیت درحال انجام است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم به علت جلو انداختن این مراسم اشاره کرد وافزود: باتوجه به نزدیک شدن به ایام سوگواری اربعین حسینی که معمولا در قم زودتر از شهرهای دیگر به پیشواز این ایام عزیز می روند، ما این مراسم را کمی جلوتر انداختیم تا هرچند اندک، قدردان زحمات ارزشمند عزیزان داوطلب در قم باشیم.

گلفشان در ادامه خاطر نشان کرد: باتوجه به شعار امسال که اقتصاد و فرهنگ مورد توجه مسئولان قرار گرفته است، بیشتر کارهای جمعیت به نوعی با مبحثفرهنگ عجین شده بود به طوری که ما امسال ۴برنامه فرهنگی درجمعیت هلال احمر استان به اجرا در آوردیم که می توان به برگزاری جشنواره باران غدیر، سوگواره هلال سرخ و… اشاره کرد.

وی یادآور شد: بالغ بر۴۰پایگاه هلال احمر درسطح استان داریم و همچنین ۲۶۰مدرسه راهنمایی و دبیرستان در استان قم توسط هلال احمر آموزش امدادی دیده اند.

امیرآبادی: پایگاه هوایی به زودی در قم افتتاح می شود

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: درخواست ما از مسئولان کشوری بر این است که هرچه زودتر یک هلی کوپتر به صورت دائمی در پایگاه هوایی امداد قم مستقر شود و انشاالله به زودی این امر تحقق خواهد یافت.

وی گفت: باتوجه به اینکه استان قم در شاهراه مواصلاتی ۱۷استان کشور واقع شده است، این امر مستلزم وجود امکانات متعدد امدادی است که احداثوتجهیز پایگاه هوایی امدادی در آن، از اهم اولویت ها به شمار می رود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه مسئولان به ما قول اکید دادند که به زودی هلی کوپترامدادی به پایگاه امداد هوایی جمعیت هلال احمر استان تحویل خواهندداد، ما در آینده خیلی نزدیک، شاهد افتتاح رسمی و واقعی پایگاه امداد هوایی جمعیت هلال احمر استان قم خواهیم بود.

وی در ادامه با تاکید برلزوم نگاه ملی مسئولان کشوری به استان قم، خاطر نشان کرد: سالیانه بیش از ۲۰میلیون زائر از استان بازدید می کنند و تعداد زیادی از مسافرین نیز از راه های مواصلاتی استان گذر می کنند؛ همچنین وجود مراکز دینی ومذهبی، حضور طلبه هایی از ۱۱۰کشور دنیا درقم و..، نگاه ویژه و ملی مسئولان را به قم که ام القرای جهان اسلام، می طلبد.

امیرآبادی با بیان این که هرچه بتوانیم جمعیت هلال احمر قم را تجهیز کنیم، به حفظ جان مردم کشور بیشتر کمک کردیم، گفت: امسال در مجلس شورای اسلامی از محل ماده های ۱۰و۱۲، بودجه های خوبی برای جمعیت هلال احمر درنظر گرفتیم تا این عزیزان با خیالی آسوده تر به خدمات بشر دوستانه بپردازند.

درپایان این مراسم از ۲۷نفر از داوطلبان هلال احمر قم، رابطین ادارات، فعالین در اهدای خون و…، تجلیل به عمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز