خبرگزاری کار ایران

معاون آبفار استان قم مطرح کرد؛

پیشرفت ۹۰ درصدی خط انتقال آب به شهر کهک

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۴۲۲

هدف از اجرای این طرح را آبرسانی به روستاهای بخش کهک از جمله ورجان، سیرو، میم، ونارچ و امامزاده ابراهیم با جمعیت ۱۰ هزار و ۲۹۱ نفر است / با راه اندازی این فاز بخشی از روستاهای تابعه شهر قنوات آبرسانی شدند.

ایلنا: معاون طرح و توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم، از پیشرفت ۹۰ درصدی خط انتقال آب به شهر کهک خبر داد.

به گزارش ایلنا از قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم، " سعید ابوالقاسمی راد " با اعلام خبر فوق، اظهار داشت: در این فاز از طرح آبرسانی از روستای ورجان به شهر کهک خانوارهای بسیاری از نعمت آب شرب پایدار برخوردار می شوند.

وی خاطر نشان کرد: ایستگاه پمپاژ این پروژه نیز ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با اتمام این ایستگاه این طرح به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این پروژه به سرعت در دست اقدام است، ابراز امیدواری کرد: با تخصیص به موقع و تامین اعتبار به زودی شاهد تکمیل و بهره برداری از این طرح آبرسانی مهم خواهیم بود.

ابوالقاسمی راد یادآور شد: قرارداد برق با پیمانکار مربوطه منعقد شده است و اکنون در حال تهیه تجهیزات لازم است.

وی در ادامه بیان کرد: مطالعات اولیه طرح بزرگ آبرسانی به ۸۰ روستا از سال ۸۶ آغاز شد و فاز نخست آن طی سالهای ۸۷ تا ۸۹ به اتمام رسید و با راه اندازی این فاز بخشی از روستاهای تابعه شهر قنوات آبرسانی شدند.

وی ادامه داد: در سال ۹۱ نیز مطالعات فاز یک آبرسانی به شهر کهک در دست اقدام قرار گرفت که این طرح در پایان سال ۹۲ به نتیجه رسید و عملیات اجرایی آن در قالب یک پروژه مشارکتی با بخش خصوصی آغاز شد.

ابوالقاسمی هدف از اجرای این طرح را آبرسانی به روستاهای بخش کهک از جمله ورجان، سیرو، میم، ونارچ و امامزاده ابراهیم با جمعیت ۱۰ هزار و ۲۹۱ نفر عنوان کرد و افزود: جمعیت این روستاها تا زمان اجرای طرح به ۱۴ هزار نفر خواهد رسید بنابراین تامین آب این روستاها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در پایان تاکید کرد: این پروژه نیاز به حمایت مستمر از طرف مسئولین استانی دارد که تا این طرح با کیفیت مطلوب و در زمان کوتاهی به بهره برداری برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز