خبرگزاری کار ایران

آیت الله نوری همدانی:

قمه‌زنی و زدن زنجیرهای تیغ‌دار حرام است

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۹۴۰

این مرجع تقلید زنجیرهای متعارف و معمول که در بازار به فروش می رسند و آسیبی به بدن نمی‌رساند را از این حکم خارج دانسته است.

ایلنا: دفتر آیت الله نوری همدانی، اعلام کرد که از نظر این مرجع تقلید، قمه‌زنی و زدن زنجیر‌های تیغ‌دار که موجب پاره شدن بدن می‌گردد، باعثوهن مذهب بوده و حرام است.

به گزارش ایلنا، در مطلب اخیری که وب سایت رسمی " آیت الله نوری همدانی "، از قول جمعی از مقلدین این مرجع تقلید منتشر کرده است، از آیت الله نوری همدانی خواسته شده که پیرامون مطرح شدن شایعاتی مبنی بر این که این مرجع تقلید، زنجیر زدن در عزاداری ها را حرام دانسته، توضیحی ارائه شود.

متن کامل متن منتشر شده مذکور، به شرح ذیل است:

سلام علیکم
با توجه نسبت به برخی از شایعات مبنی بر فتوای معظم‌له پیرامون حرمت زنجیر زدن در عزاداری در خواست داریم پیرامون این موضوع توضیح‌داده شود.
جمعی از مقلدین

بسمه‌تعالی
با عرض تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)
حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی «مدظله» در آخرین جلسه درس خارج و همچنین در پیامی که در آستانه ماه محرم صادر نموده‌اند فرمودند که باید عزاداری هرچه با شکوه و عظمت‌ بیشتر برگزار گردد و هر عملی که موجب وهن مذهب و اختلاف بین امت اسلامی می‌گردد حرام است.
معظم‌له قمه‌زنی و زدن زنجیر‌هایی که تیغ‌دار هستند و موجب پاره شدن بدن می‌گردد را باعثوهن مذهب دانسته‌اند و زنجیرهای متعارف و معمول که در بازار به فروش می رسند و آسیبی به بدن نمی‌رساند را از این حکم خارج دانستند.
دفتر حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی «مدظله»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز