خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی خمینی:

پیراهن اسلام را از کثافت داعش پاک کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۲۷۵

باید به دنیا بفهمانیم که اسلام حقیقی با جنایت‌های داعش متفاوت است / ترویج دین توسط مبلغان بومی هر قوم و ملتی و با زبان همان قوم، اثرگذارتر است / شایسته است که از تمام دنیا بیایند و با حوزه قم و نجف ارتباط داشته باشند.

ایلنا: نوه امام خمینی(ره) گفت: در شرایط فعلی که صدایی از اسلام به گوش دنیا می رسد که همان اسلام انحرافی و افراطی و وهابیت و داعشی است و بحثجنایت های این جنایتکاران به نام اسلام مطرح می شود، وظیفه سنگینی بر دوش شیعیان وجود دارد که با معرفی اسلام حقیقی و راستین، پیراهن اسلام را از این کثافتی که به نام داعش آمده، پاک کنیم و با هر تریبونی که در اختیار داریم به دنیا بفهمانیم که اسلام حقیقی و اسلام علوی با جنایت هایی که به نام اسلام می شود، و با جنایت های داعش، متفاوت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی خمینی در مراسم عمامه گذاری طلاب پاکستانی که با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در کتابخانه اقبال قم برگزار شد، با اشاره به وظیفه طلاب در شرایط امروز جهان و فعالیت در عرصه تبلیغ دین، اظهار داشت: از همان ابتدای پدیده بعثت پیامبر(ص)، پدیده تبلیغ دین نیز متولد شد؛ چنانچه در آیه غدیر(آیه ۵۷ سوره مائده) نیز مشاهده می کنیم، مسئله تبلیغ مطرح شده است.

وی با بیان این که مسئله تبلیغ از خود پیامبر(ص) آغاز می شود، گفت: در زمان حیات پیامبر(ص)، افراد و گروه هایی از جانب پیامبر به شهرها و قریه های مختلف رفته و به تبلیغ دین می پرداختند.

نوه امام خمینی(ره) با اشاره به آیه نفر(آیه ۱۲۲ سوره توبه) و وجوب امر تبلیغ دین با استفاده از این آیه، گفت: البته از هر گروه و طایفه ای لازم نیست که همه درس دین بیاموزند، بلکه باید بخشی از افراد هر گروه و طایفه و قومی، درس دین را آموخته و سپس به ترویج علم و آگاهی صحیح و آموزه های صحیح اسلامی و همچنین انذار به مردم اقدام نمایند.

وی با تأکید بر این که ترویج دین توسط مبلغان بومی هر قوم و ملتی، اثرگذارتر است، گفت: اگر فردی از داخل یک قوم و ملتی درس دین بیاموزد و سپس به تبلیغ دین در میان مردم خود اقدام کند بسیار مؤثرتر از فردی است که خارج از آن قوم و ملت است و می خواهد همین کار را انجام دهد، چرا که تبلیغ دین با زبان همان قوم مطرح می شود.

سیدعلی خمینی با بیان این که در بحثتبلیغ دین جدای از این که یک وظیفه دینی است، باید به جنبه دیگر آن نیز توجه کرد، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که صدایی از اسلام به گوش دنیا می رسد که همان اسلام انحرافی و افراطی و وهابیت و داعشی است و بحثجنایت های این جنایتکاران به نام اسلام مطرح می شود، وظیفه سنگینی بر دوش شیعیان وجود دارد که با معرفی اسلام حقیقی و راستین، پیراهن اسلام را از این کثافتی که به نام داعش آمده، پاک کنیم و با هر تریبونی که در اختیار داریم به دنیا بفهمانیم که اسلام حقیقی و اسلام علوی با جنایت هایی که به نام اسلام می شود، و با جنایت های داعش متفاوت است.

وی گفت: اگر بخواهیم امروز وظیفه ای برای خود به عنوان شیعیان و پیروان اسلام راستین تعریف کنیم، این است که این اسلام مظلوم را، به نوعی که شایسته است، در دنیا مطرح کنیم.

نوه امام خمینی(ره) خطاب به طلاب پاکستانی حاضر در جلسه گفت: مکتب امام صادق(ع) را با منطق امام خمینی(ره) باید به دنیا عرضه کرد و مسلما حرکت در این مسیر اجر و ثواب زیادی دارد.

وی افزود: این که در سال های گذشته و دورتر، طلاب علوم دینی را منحصر در قم کرده بودند، نشان می داد آینده نگری وجود نداشت، اما این که از سال ها پیش برخی این دغدغه را داشتند که از تمام دنیا بیایند و با حوزه قم و نجف ارتباط داشته باشند، طرح و فکر خوبی بود و انشاالله اثرات آن را شاهد بوده و خواهیم بود.

سیدعلی خمینی با اشاره به فعالیت های حجت الاسلام و المسلمین سراج(سید سراج الدین موسوی) در تأسیس دانشگاه امام خمینی(ره) شهر کراچی پاکستان، اظهار داشت: آقای سراج در زمینه ترویج علوم دینی به دیگر کشورها دغدغه مند بود و برای این منظور تلاش هایی کرد که خوشبختانه امروز می بینیم این تلاش ها به نتیجه رسیده و انشاالله نتیجه بخش تر هم خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز