خبرگزاری کار ایران

حمایت آیت الله امینی از رئیس جمهور؛

باید جلوی افراطی‌گری را در کشور گرفت

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۵۱۱

روحانی قصد خدمت به نظام و مردم دارد / اظهارنظرها باید به دور از جنجال و عینک سیاسی باشد / در دولت‌های گذشته فعالیت چشمگیری برای ریشه کن کردن معضل اعتیاد دیده نشد.

ایلنا: امام جمعه قم با تأکید بر این که همه سلائق سیاسی حق اظهارنظر دارند ولی اظهارنظرها باید حساب شده و منطقی و به دور از جنجال و عینک سیاسی باشد، گفت: باید جلوی افراطی‌گری گروه‌های مختلف در کشور چه در سطح عموم جامعه و چه در سطح مجامع حوزوی و دانشگاهی گرفته شود و اجازه افراطی گری به کسی داده نشود.

به گزارش ایلنا از قم، آیت‌الله ابراهیم امینی روز پنجشنبه در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین داود نمازی مشاور وزیر کشور در امور روحانیت و ائمه جمعه و جماعات با با بیان این که بنده از قدیم الایام با رئیس جمهور آقای دکتر روحانی رفاقت دارم، اظهار داشت: در مجمع تشخیص مصلحت نظام سالیانی است که با آقای دکتر روحانی همکاری داریم و ایشان قصد خدمت به نظام و مردم را دارند.

وی با بیان این که خدمت به رئیس جمهور نیز کم کردن مشکلات کشور توسط دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت کشور است، تأکید کرد: وزارت کشور از مهم‌ترین وزارتخانه های دولت است که آبروی دولت و رئیس جمهور محسوب می‌شود و فعالیت‌های مسئولان این وزارتخانه باید در حد شأن وزارت کشور باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به گستردگی حوزه کاری وزارت کشور اشاره کرد و با ذکر برخی از مسائل مهم کشور افزود: مسائل مهمی همچون معضل اعتیاد باید در کشور مورد توجه قرار گیرد و باید ابتدا دلایل گرایش به مواد مخدر با دقت بررسی و بعد با معضل اعتیاد مبارزه کرد.

آیت‌الله امینی تصریح کرد: بنده در چندین خطبه نماز جمعه قم در این باره صحبت کردم ولی در دولت‌های گذشته فعالیت چشمگیری برای ریشه کن کردن معضل اعتیاد دیده نشده و در این دولت انتظار می‌رود به این معضل توجه بیشتری شود.

امام جمعه قم در توصیه‌ای به مشاور وزیر کشور گفت: تعامل با علما مسئله بسیار مهمی است که شما برای این کار اقدام کرده‌اید اما باید توجه داشته باشید که دیدارها و جلسات نباید حالت تشریفاتی داشته باشد.

وی تاکید کرد: باید تلاش شود دیدار با افراد صاحب نظر و ایده‌پرداز بیشتر صورت گیرد تا این دیدارها مثمرثمر واقع شود.

آیت‌الله امینی در بخش پایانی سخنان خود به مسئله افراط گری در کشور اشاره کرد و گفت: باید جلوی افراطی‌گری گروه‌های مختلف در کشور چه در سطح عموم جامعه و چه در سطح مجامع حوزوی و دانشگاهی گرفته شود و اجازه افراطی گری به کسی داده نشود.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: همه سلائق سیاسی حق اظهارنظر دارند ولی اظهارنظرها باید حساب شده و منطقی و به دور از جنجال و عینک سیاسی باشد.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین داود نمازی مشاور وزیر کشور در امور روحانیت و ائمه جمعه و جماعات گزارشی از فعالیت‌های چندماهه این دفتر ارائه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز