خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ارشاد قم در جمع خبرنگاران:

خروجی انتخابات خانه‌مطبوعات باید از منتخبین‌ واقعی اهالی‌رسانه باشد

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۹۲۹

فرقه گرایی و باندبازی، میکروبی برای تشکلات رسانه‌ای است / توکلیان، ناظر اداره کل ارشاد در انتخابات پیش روی خانه مطبوعات است. / اساسنامه جدید خانه مطبوعات متفاوت از گذشته است / خبرنگاران قم، پتانسیل بالایی دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، با تأکید بر اینکه خروجی انتخابات خانه‌مطبوعات، باید منتخبین‌ واقعی اهالی‌رسانه باشد، به ویژگی‌های لازم برای اعضای هیئت مدیره جدید خانه مطبوعات اشاره کرد و گفت: کسانی که می‌خواهند متولی امور در خانه مطبوعات شوند باید سعه صدر داشته باشند و بدانند که فرقه گرایی و باندبازی میکروبی برای این تشکل هاست.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، حجت الاسلام و المسلمین ایزدپناه، ظهر امروز، سه شنبه؛ ۴ شهریورماه ۹۲، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، با اشاره به فرارسیدن هفته دولت، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران، تبلور عینی اداره جامعه در مردم‌سالاری دینی را نشان داده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری که در واژه گزینی و خلق اصطلاحات دینی در حوزه اجتماعی سرآمد هستند، با طرح عنوان مردمسالاری دینی به همه رفتارهای مدیریتی، نظام سازی و برنامه ریزی کشور خط و جهت داده‌اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، با اشاره به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید از یک سال پیش تا کنون، گفت: می‌توان گفت دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص رابطه دولت با شهروندان، برطرف شده که امیدواریم این موضوع تبدیل به یک رویه شود.

وی در ادامه سخنان خود، با اشاره به قرارگرفتن حسین انتظامی در معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: ایشان ذخیره‌ای برای جامعه مطبوعاتی هستند و با کوله باری از تجربه در این جایگاه قرار گرفته‌اند.

ایزدپناه تأکید کرد: رویکرد جدیدی در خصوص نگاه به اصحاب رسانه در دولت و معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد شروع شده، چرا که هم آقای انتظامی و هم دوستانشان، جنس کار رسانه را می‌شناسند و بیش از ۳۰ سال در مطبوعات بوده‌اند؛ ایشان می‌فهمند چطور این مباحثرا مدیریت و برنامه ریزی کنند که به نفع همه کسانی باشد که حرفه واقعی‌شان خبرنگاری هست.

وی با اشاره به تدوین اساسنامه جدید خانه مطبوعات استان، گفت: اساسنامه جدید خانه مطبوعات به گونه‌ای است که هم روی شایسته سالاری و شایسته گزینی تأکید شده و هم برای توزیع عادلانه امکانات موجود، برنامه ریزی خوبی صورت گرفته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: بر اساس اساسنامه جدید خانه مطبوعات، ۶۰ درصد اختیارات اداره کل ارشاد به خانه مطبوعات واگذار شده و ما قطعا می‌خواهیم که هیئت مدیره خانه مطبوعات جدیدی که قرار است فعالیت کنند، منتخبین واقعی اهالی رسانه باشد.

وی با اشاره به ویژگی‌های لازم منتخبین انتخابات پیش روی خانه مطبوعات استان قم، گفت: کسانی که می‌خواهند متولی امور در خانه مطبوعات شوند باید سعه صدر داشته باشند و بدانند که فرقه گرایی و باندبازی میکروبی برای این تشکل هاست.

ایزدپناه با بیان اینکه جامعه ما یک جامعه مردمسالار است، گفت: در انتخابات خانه مطبوعات نیز باید همه داوطلبان خود را در معرض انتخاب گذاشته و به دور از باندبازی رأی اعضا لحاظ شود.

وی افزود: بستر شایسته گزینی برای اهالی رسانه باید فراهم شود تا آن اشخاصی را که مد نظر اعضای صنف مطبوعات و اصحاب رسانه هستند روی کار بیایند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه خبرنگاران قم پتانسیل بالایی دارند و می‌توان این پتانسیل را به کندن کوه دماوند از جای خود تشبیه کرد، گفت: اگر اتحاد لازم میان اصحاب رسانه وجود داشته و از وزرا و رؤسای قوایی که برای پیشبرد امور اصحاب رسانه به درستی استفاده شود، قطعا می‌توان به عنوان سکوی پرتابی به آن نگاه کرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به قرار گرفتن مهدی توکلیان در جایگاه معاونت مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، گفت: آقای مهدی توکلیان به عنوان ناظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، در انتخابات پیش روی خانه مطبوعات هستند و ما از ایشان خواسته‌ایم که نظارت لازم را در این خصوص داشته باشند.

ایزدپناه تصریح کرد: حتی می‌توان گفت آقای توکلیان شخصیت ملی دارند و خدمات‌شان همیشه با این نگاه انجم شده است؛ ایشان فارغ از جناح بندی و باندبازی به دنبال انجام حق بودند و از اعتماد اصحاب رسانه قم به ایشان هم بسیار خوشحالم؛ ایشان قطعا مورد حمایت ما نیز بوده و چشم و گوش ما در حوزه مطبوعات هستند و خوشبختانه اینقدر هم استقلال دارند که کسی را وارد حوزه کاری خود نکنند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش روی خانه مطبوعات استان قم، گفت: ما بستر را برای عدالت در انتخابات آماده می‌کنیم تا چه آقای خادم و چه هر فرد دیگری که مورد اعتماد اهالی رسانه استان قم باشد، انتخاب شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، با اشاره به دلخوری‌های برخی از خبرنگاران از انتخابات دو سال گذشته خانه مطبوعات استان قم، گفت: اساسنامه خانه مطبوعات جدید به طور کلی رویکردش با اساسنامه قبلی فرق می‌کند؛ مواد آن هم روشن است و کسی نمی‌تواند از آن سوء استفاده کند؛ آقای توکلیان معاونت مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، در این انتخابات به عنوان ناظر هستند و خوشبختانه به کسی هم وابستگی ندارند.

ایزدپناه در پایان با اشاره به اساسنامه جدید خانه مطبوعات استان قم، گفت: شرایطی برای کاندیداتوری اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات پیش بینی شده که فقط در صورت دارا بودن این شرایط امکان کاندیداتوری برای هیئت مدیره خانه مطبوعات وجود خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز