خبرگزاری کار ایران

سعیدیان‌فر در گفت‌وگو با ایلنا:

سیاسی بودن استیضاح وزیر علوم آشکار است

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۶۵۲

مسائل مطرح شده توسط برخی نمایندگان خواهان استیضاح وزیر علوم، بر خلاف وظیفه نمایندگی مردم است / خودم دو دوره عضو پارلمان بودم و معلوم است که این استیضاح مبنای قانونی ندارد / وزیر علوم باید بر مواضع قانونی خود ایستادگی کند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که مطرح کردن استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری کاملا سیاسی بوده و مبنای قانونی ندارد، گفت: مسائل مطرح شده توسط برخی نمایندگان خواهان استیضاح وزیر علوم، بر خلاف وظیفه نمایندگی مردم است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدجعفر سعیدیان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قم، با اشاره به مباحثمطرح‌شده از سوی برخی از نمایندگان‌مجلس‌شورای‌اسلامی در خصوص استیضاح رضا فرجی‌دانا، وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری، اظهار داشت: استیضاح باید مبنای قانونی داشته باشد؛ من خودم دو دوره عضو پارلمان بودم و معلوم است که این استیضاح کاملا سیاسی است، و مبنای قانونی ندارد.

وی در توضیح سیاسی بودن مطرح کردن این استیضاح، گفت: یک وزیری که یک ساله آمده و تازه می خواهد برنامه اش را اجرا کند، چه توجیه قانونی برای استیضاح او وجود دارد؟ اصلا قضاوت در مورد عملکرد یک وزیر نیز باید از منظر قانونی باشد اما این که بیایند در ریز قضایا وارد شوند و مسائلی را مطرح کنند که اصلا ربطی به وظیفه نمایندگی ندارد، این خلاف وظیفه نمایندگی مردم بوده و سیاسی بودن آن کاملا آشکار است.

عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، گفت: بحثنظارت بر وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری نیز که برخی نمایندگان مطرح می کنند، بیشتر باید در بحثهمین بورسیه های غیر قانونی باشد و این مباحثرا خود مجلس باید نظارت کند و مدعی باشند، نه این که بیایند دکتر فرجی‌دانا، وزیری که می خواهد این تخلفات صورت گرفته را مطرح کند، استیضاح کنند. از این منظر، معتقدم این استیضاح کاملا سیاسی است.

سعیدیان‌فر در توصیه خود به رضا فرجی‌دانا برای جلسه روز استیضاح، گفت: وزیر علوم باید بر مواضع قانونی خود ایستادگی کرده و به هیچ‌وجه عقب نشینی نکند؛ که این امر، هم حق مردم است و هم حق قانونی است؛ ایشان باید بدون ایجاد تنش بیایند و از مواضع قانونی خود دفاع کرده و موارد غیرقانونی رخ داده توسط افراد مختلف را نیز مطرح نماید.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز