خبرگزاری کار ایران

شیری در گفت وگو با خبرنگاران تشریح کرد؛

برنامه های اداره اوقاف استان قم در ماه رمضان تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۶۱۸

ماه رمضان قطعه ای از بهشت است / ویژه برنامه قرآنی ضیافت الهی از برنامه های مورد نظر اوقاف در ماه رمضان است / مبلغانی از سوی اداره کل اوقاف استان قم به نقاط مختلف کشور اعزام می شوند.

ایلنا: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم، برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم در ماه رمضان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، حجت الاسلام و المسلمین شوذب شیری صبح امروز در نشستی خبری به منظور فرارسیدن ماه رمضان، اظهار داشت: ماه رمضان فرصت خوبی است که از این فرصت استفاده کنیم و مراقب تمام کارهای خود باشیم.

وی در تشریح برنامه های اداره اوقاف برای ماه رمضان گفت: برنامه قرآن با عنوان ضیافت الهی یکی از برنامه های مورد نظر اوقاف است که خوشبختانه در طول سالیان گذشته جایگاه خود را پیدا کرده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم، افزود: این برنامه قرآن در ابعاد مختلف ترتیل خوانی، جز خوانی و در محل بقاع شاخص امامزادگان قم، مساجد و حرم حضرت معصومه(س) برگزار می شود که در ایام ماه رمضان همه روزه بعد از نماز ظهر و عصر با حضور قاریان مصری و ایرانی برگزار می شود.

وی به برنامه تفسیر قرآن کریم اشاره کرد و گفت: برنامه تفسیر قرآن کریم نیز در ماه رمضان در امامزادگانی که ظرفیت برگزاری مجالسی به این منظور داشته باشند برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین شیری به برنامه نشاط معنوی ماه رمضان نیز اشاره کرد و گفت: این برنامه در بیشتر امامزادگان برگزار شده و ارتباط جوانان و نوجوانان با مسائل معنوی را بیشتر می کند.

وی افزود: در طرح نشاط معنوی، برنامه های آموزشی، تربیتی و ورزشی برای سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان پیش بینی شده که ثبت برای این طرح تا ۱۰ تیرماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه به بحثاعزام مبلغ نیز اشاره کرد و گفت: طرح ویژه اعزام مبلغین به نقاط مختلف کشور و قم به منظور افزایش نشاط معنوی انجام می شود که برای این منظور ۵۰۰ مبلغ به سراسر نقاط کشور و ۵۰ مبلغ نیز به نقاط مختلف استان قم اعزام می شوند.

وی با بیان این که تمامی برنامه های اوقاف برای مردم رایگان است، خاطرنشان کرد: طرح مودت امامزادگان نیز برنامه دیگر اداره اوقاف است که انتظار داریم عموم مردم در آن مشارکت کنند؛ چرا که هر امامزاده ای نیاز به اصلاحات و تعمیراتی دارد که برای رسیدن به طرح جامع آن ها نیاز به چنین کارهایی وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین شیری در پایان با تأکید بر اهمیت دادن به ماه رمضان گفت: ماه رمضان ماه قرآن است و اگر انحرافاتی در جامعه مشاهده می کنیم این انحرافات ناشی از نبودن قرآن است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز