خبرگزاری کار ایران

فرمانده سپاه استان قم:

سوم خرداد قطعه طلایی تاریخ انقلاب اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۵۹۱

عملیات بیت المقدس عملیات برجسته آفندی نیروهای مسلح ثبت شده است / فتح خرمشهر، فتح خاک نیست.

ایلنا: فرمانده سپاه استان قم گفت: سوم خرداد قطعه طلایی و درخشان تاریخ انقلاب اسلامی و این مرز و بوم است.

به گزارش ایلنا، سردار مهدی مهدوی نژاد طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۶۰۰۰ شهید استان قم به خصوص شهدای فتح خرمشهر ابراز داشت: عملیات بیت المقدس به عنوان عملیات برجسته آفندی نیروهای مسلح ثبت شده است که منجر به فتح بزرگ خرمشهر در سوم خرداد گردید.

وی با بیان این که سوم حماسه ملی همیشه جاوید است، ابراز داشت: اگر عنایات خدا به سبب رهبری امام، حضور ملت و دلاورمردی های رزمندگان اسلام نبود، این حماسه و پیروزی محقق نمی شد.

فرمانده سپاه استان قم ادامه داد: عملیات بیت المقدس وضعیت نوینی را در خاور میانه رقم زد و اضطراب و نگرانی برهمه وجود استکبار جهانی و قدرت های صهیونیستی حامی صدام ایجاد کرد.

وی افزود: اگر تداوم حمایت حامیان صدام نبود، پایان جنگ در خرداد ۶۱ رقم می خورد و تغییرات سیاسی و امنیتی در منطقه و شکست دائمی دشمنان را در پی داشت.

مهدوی نژاد عنوان کرد: فتح عظیم خرمشهر باعثفروپاشی هیمنه پوشالی اربابان صدام در سال های بعد شد و به بهترین وجه بالندگی و رشد نظام اسلامی را رقم زد.

فرمانده سپاه استان قم با بیان پیشرفت های گوناگون ایران اسلامی گفت: دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی به زعم باطل خود تصور می کردند نظام اسلامی توان نزدیگ شدن به این حریم های پیشرفت علمی را ندارد اما ملت بزرگ ایران با درس گرفتن از حماسه مقاومت و پیروزی هایی چون فتح خرمشهر، به سوی قله های رفیع علم و معنویت حرکت شتابی خود را ادامه داد.

وی با یادآوری این سخن حضرت امام(ره) که فتح خرمشهر، فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش های اسلامی است، افزود: سوم خرداد یکی از قطعات درخشان و طلایی تاریخ انقلاب اسلامی است که نورانیت و تلالو آن ملت قهرمان ایران را در سرافرازانه زیستن و حرکت به سوی قلل رفیع عزتمندی و خودباوری رهنمون می سازد.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) با یادآوری خاطره شهدایی چون احمدی روشن و تهرانی مقدم ابراز داشت: همه ما وظیفه داریم مسیر پیشرفت و اعتلای اسلام و ایران اسلامی را که همانا خواسته شهدای عزیز است، ادامه دهیم.

وی گفت: امروز همه کسانی که به اسلام، امام، انقلاب و شهدا عشق می ورزند باید دوران حماسه و ایثار را زنده نگهدارند و مخصوصا اصحاب رسانه و قلم، نگذارند این دوران پرافتخار به فراموشی سپرده شود.

مهدوی نژاد با اشاره به لزوم گرامیداشت حماسه هفته مقاومت و پیروزی به برنامه های این هفته اشاره کرد و بیان داشت: عصر روز پنجشنبه اول خرداد، غبارروبی مزار مطهر شهدای استان و پنجشنبه بعد از نماز مغرب و عشا همایش بزرگ روحانیون و رزمندگان اسلام در مدرسه فیضیه را خواهیم داشت که در این مراسم، جانشین فرمانده کل سپاه سخنرانی خواهد کرد.

وی سخنرانی سردار نقدی در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه را برنامه روز دوم هفته مقاومت عنوان کرد و گفت: در عصر همین روز دعای سمات پدران شهدا در جوار مزار شهدای سوم خرداد برگزار شده و از آنان تجلیل خواهد شد.

فرمانده سپاه استان قم برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در روز سوم خرداد و در میدان بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر را برنامه روز شنبه سوم خرداد نام برد و ابراز داشت: در این مراسم به مقام رفیع شهدای سوم خرداد ادای احترام خواهد شد.

وی در پایان برگزاری یادواره های شهدا، نمایشگاه های دفاع مقدس، سخنرانی های بصیرتی در حوزه ها، پایگاه ها و نواحی مقاومت بسیج را از دیگر برنامه های سپاه استان در هفته مقاومت و پیروزی برشمرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز