خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام و المسلمین سعیدیان فر در گفت‌وگو با ایلنا:

افراطیون دنبال چه هستند؟ مردم به ادامه مذاکرات هسته ای به شیوه دولت قبل رأی ندادند

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۸۵۳

افراد پشت صحنه مخالفت های افراطی با تیم مذاکره کننده، منافع اقتصادی و سیاسی دارند که فقط در تحریم و شرایط امنیتی تحقق پیدا می کند / برای حضور پر قدرت مذاکره کنندگان در مقابل طرف های غربی، به وحدت و همگرایی داخلی به شدت نیاز داریم.

ایلنا: عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، گفت: مخالفان افراطی تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان، در کنار ابراز مخالفت‌های خود، هیچ راهکار عملی نشان نمی‌دهند که چه باید کرد؛ سؤال این است که آیا می‌خواهند‌‌ همان وضعیت قبل ادامه پیدا کند؟ که مردم به آن ایده و تفکر رأی ندادند، بلکه به تفکر اعتدال و شعارهای دولت تدبیر و امید رأی دادند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر سعیدیان فر از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در تحلیل خود از مخالفت‌های افراط گونه مخالفان افراطی دولت با تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان، اظهار داشت: آن کسانی که در انتخابات موفق نشدند، دارای نظر، دیدگاه و ایده‌هایی با یک منافع مشخصی بودند؛ حالا صرف نظر از بعضی‌ها که ممکن است واقعا به قرارداد ژنو انتقاد داشته باشند، یعنی انتقاد درچارچوب انتقاد سالم، ولی فکر می‌کنم پشت قضیه افرادی هستند که منافع مشخص خود را دنبال می‌کنند و به همین دلیل به این مسئله دامن می‌زنند و برای دولت حاشیه سازی می‌کنند.

وی با بیان اینکه به هر حال این حاشیه سازی‌ها به نفع کشور و ملت نیست، به همایش مخالفان افراطی تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان با موضوع دلواپسی اشاره کرد و گفت: دلواپسی بخشی از این افراد به خاطر از دست دادن منافع است؛ البته همه آن افراد را نمی‌گویم، چون برخی‌ها ممکن است اصلا اشتباه کنند، اما بخشی از افراد گرداننده این حاشیه سازی‌ها که پشت صحنه هستند، منافعی دارند که فقط در تحریم و شرایط امنیتی تحقق پیدا می‌کند.

عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، تأکید کرد: برای موفقیت تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی و حضور پرقدرت آن‌ها در مقابل طرف‌های غربی، به وحدت و همگرایی داخلی به شدت نیاز داریم و از این رو انجام کارهای حاشیه‌ای از سوی مخالفان افراطی دولت صحیح نیست.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدیان فر به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ اشاره کرد و افزود: وقتی ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که مدنیت هست و رأی داده می‌شود و مردم به برنامه‌ای رأی می‌دهند و جریانی از این دولت می‌آید و در سطح جهان کاری را شروع می‌کند و مسئولین اصلی نظام هم، همه حمایت می‌کنند، نباید این گونه باشد که جریانی افراطی که مردم هم در انتخابات آن‌ها را نخواستند، هر کاری خواستند انجام دهند و در این راه نیز به منافع ملی و مردم توجهی نداشته باشند.

وی گفت: حالا انتقاد سازنده خوب است ولی حاشیه سازی‌ها و طرح مسائلی که اصلا اصل قضیه را زیر سؤال می‌برد، صحیح نیست.

عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، خاطرنشان کرد: جالب آنکه مخالفان افراطی تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان، در کنار ابراز مخالفت‌های خود، هیچ راهکار عملی نشان نمی‌دهند که چه باید کرد؛ سؤال این است که آیا می‌خواهند‌‌ همان وضعیت قبل ادامه پیدا کند؟ که مردم به آن ایده و تفکر رأی ندادند، بلکه به تفکر اعتدال و شعارهای دولت تدبیر و امید رأی دادند.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدیان فر گفت: همگرایی ملی واقعا نیاز امروز جامعه ماست و همه جریان‌های کشور هم باید دست به دست هم دهند تا از این مذاکرات حمایت کنند؛ برای اینکه بتوانیم از این وضعیت بیرون بیاییم و قطعا بدون همگرایی ملی این اتفاق نمی‌افتد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز