خبرگزاری کار ایران

شهردار قم مطرح کرد:

مترو قم تنها به واگن نیاز دارد/ آمادگی افتتاح متروی قم تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۱۶۹

شهردار قم با بیان اینکه در حال حاضر قطار شهری قم کاملاً آماده‌شده است و تنها به واگن نیاز دارد، گفت: اگر 3 رام قطار به قم تحویل شود، می‌توانیم پیش از پایان سال 6 کیلومتر از قطار شهری قم را افتتاح و در اختیار شهروندان قرار دهیم.

به گزارش ایلنا از قم، سیدمرتضی سقائیان نژاد در جلسه بررسی پروژه‌های شهری قم که با حضور وزیر کشور در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: مصوبات سفر رئیس‌جمهور به قم با جدیت پیگیری می‌شود.

وی از امضای قرارداد تأمین ۵۵ واگن برای پروژه مترو قم یاد کرد و گفت: در حال حاضر قطار شهری قم کاملاً آماده‌شده است و تنها به واگن نیاز دارد.

شهردار قم با تأکید بر پیگیری امضای قرارداد تأمین ۳  رام قطار به‌صورت مجزا از قرارداد اصلی مطرح کرد: در حال حاضر در برخی از شهرها چندین رام واگن وجود دارد که شاید تا دو سال آینده نیز نتوانند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: اگر این ۳ رام قطار به قم تحویل شود می‌توانیم پیش از پایان سال ۶ کیلومتر از قطار شهری قم را افتتاح و در اختیار شهروندان قرار دهیم.

سقائیان نژاد با بیان اینکه دو ایستگاه در فاز نخست متروی قم آماده بهره‌برداری است، عنوان کرد: مابقی ایستگاه‌های متروی قم گذری بوده و به مرور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از قرارداد ورود اتوبوس‌های جدید به مجموعه مدیریت شهری قم یاد کرد و گفت: یکی از رویدادهای مهم قم جشن نیمه شعبان است و اگر تا این تاریخ الباقی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری‌شده تأمین شود، گام مؤثری در خدمت‌رسانی به مردم برداشته خواهد شد.

شهردار قم با اشاره به مشکلات و کمبودهایی که در حوزه آتش‌نشانی وجود دارد، خاطرنشان کرد: حوزه خدمات‌رسانی شهرداری، شهرها بوده و طبق قانون نمی‌تواند به بیرون از شهرها خدمات ارائه کند که در این راستا یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی قم در حریق شکوهیه با خسارت ۲۰ میلیارد تومانی روبرو شد که هنوز بعد از گذشت ماه‌ها موفق به دریافت خسارت این خودرو نشده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز