خبرگزاری کار ایران

جامعه بدون امامت و ولایت نابود شدنی است؛

آیت الله العظمی نوری همدانی: بزرگترین حق کشی تاریخ بشر انکار غدیر است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۶۳۲۷

آیت الله نوری همدانی بزرگ ترین حق کشی تاریخ بشر را انکار غدیر بیان کردند و گفت: وظایف حوزه های علمیه و اندیشمندان اسلامی نسبت به واقعه غدیر و ترویج آن به جوامع بشری سنگین و مهم است.

به گزارش ایلنا از قم، آیت الله نوری همدانی، در مراسم جشن عید غدیر و عمامه گذاری طلاب که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، عید غدیر خم را فرصت مناسبی برای معرفی اسلام ناب دانست و گفت: بزرگ ترین حق کشی تاریخ بشر انکار غدیر است و لطمات جبران ناپذیری را بر پیکره اسلام وارد کرد و موجب شد عده ای از نعمت ولایت معصوم (علیه السلام) محروم شوند که تبعات آن تا روز قیامت باقی می ماند و این مسئله بزرگ ترین حق کشی در تاریخ است.

این مرجع تقلید شیعیان در ادامه به تبیین جایگاه امامت و اهمیت واقعه غدیر خم پرداخته و خاطر نشان کرد: غدیر پاسخ عقلی به مباحث توحیدی است و امامت بخش اصلی اعتقاد به توحید است و جامعه بدون امامت و ولایت نابود شدنی است. عید غدیر عیدی تاریخی و سرنوشت‌ ساز تا روز قیامت به شمار می‌آید. امامت و غدیر یک موضوع مهم توحیدی است.

آیت الله العظمی نوری همدانی: بزرگترین حق کشی تاریخ بشر انکار غدیر است

آیت الله نوری همدانی با اشاره به ضرورت شناخت جایگاه برجسته و ممتاز امیرمؤمنان (علیه السلام) افزود: امام علی (علیه السلام) تکمیل‌کننده نبوت و هدایت انسان‌ ها بودند، بنابراین شناخت این خیمه ‌گاه و ستون اصلی دین، جزو ضروریات است. باید مواظب غدیر باشیم تا همانند زمان‌ های گذشته در شناخت و معرفی آن انحراف ایجاد نکنند، زیرا غدیر موضوع اصلی شیعه است.

وی حفظ دستاوردهای غدیر را یکی از وظایف مهم دانست و افزود: اگر مردم ولایتمدار و متدین به غدیر اهمیت بیشتری بدهند و غدیر هم مانند عاشورا فراگیر و همگانی شود، قطعاً مساله غدیر در وضعیت بهتری قرار خواهد گرفت.

آیت الله نوری همدانی وضعیت امروز جهان را بسیارحساس دانسته و خطاب به طلاب گفت: امروز دشمنان اسلام با تمام قوا مشغول فعالیت علیه این انقلاب هستند و می خواهند به هر قیمتی ایران را تحت فشار قرار دهند، اما باید توجه داشت وظیفه حوزه های علمیه و ما طلبه ها بسیار سنگین است و بنده همانند گذشته تاکید به حفظ انقلاب دارم و باید ثمرات و خدمات انقلاب بیان شود و دستاوردهای انقلاب که بسیار هم بود حفظ شود و در کنار آن باید آسیب ها را شناسایی کنیم و بیان نمایم و به مسئولان تذکر دهیم و توجه کنیم.

وی در ادامه گفت: شکی نداریم علماء بزرگ ما همه در طول تاریخ نسبت به سیاست اسلامی توجه داشته اند منتهی به اشکال مختلف و با در نظر گرفتن شرایط زمان خود یک وقت مثل حاج شیخ موسس حوزه (رحمت الله علیه) با یک درایت و پختگی با رضاخان مواجه می شود و حوزه را حفظ می کند که ثمره حوزه او امام شد و یک وقت مثل استاد بزرگوار ما حضرت آیت الله العظمی آقای بروجردی عمل می کند که در مواقع خاص آن چنان تذکر می دهد و موضع گیری می کند که حکومت پهلوی مجبور می شود از بعضی از اقدامات صرف نظر کند و یک وقت هم مثل امام (راحل رحمت الله علیه) که توانست تحولی عظیم ایجاد نماید و عزت و خودباوری را به مردم برگرداند. و ابرقدرتها را بعنوان استکبار معرفی کند مستضعفان را متشکل سازد و تا به امروز هم رهبرمعظم همین اصل را دنبال می کنند این در حالی است که همه این بزرگان به وظیفه خودعمل کرده اند منتهی با اشکال مختلف و مطابق با مقتضای زمان خود.

وی در ادامه هوشیاری مسئولان را مهم توصیف و خاطر نشان کرد: باید بین اقشار مختلف جامعه وحدت و همدلی باشد و مسئولان هم با وحدت و همدلی و پرهیز از اختلاف تمام سعی خود را برای خدمت به مردم به کار بگیرند، چرا که اصل مردم هستند.

آیت الله نوری همدانی در ادامه افزود: امیرمؤمنان حضرت امیر (علیه السلام) مردم را ستون دین معرفی کردند و حضرت امام سجاد (علیه السلام) اشرف عبادات را خدمت به مردم دانستند، از این رو باید قدر و منزلت این مردمی که تمام وجود خود را وقف این نظام و انقلاب کرده اند را دانست و به اینها خدمت کرد و آقایان این جمله امام را که فرمود: مردم ولی نعمت ما هستند که این حرف بر گرفته از فرهنگ اهلبیت علیهم السلام در خدمت به مردم است را تابلو کنند و در مقابل دیدگان خودشان بگذارند.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به برخی از مشکلات جامعه گفت: معیشت مردم، حل معضل بیکاری، برقراری اسباب ازدواج جوانان و درمجموع حفظ کرامت ملت وظیفه مسئولان است که مشغول خدمت می باشند.
پیش از این دیدار مراسم جشن عید غدیر در دفترمعظم له برگزار شد و حدود ٥٠نفر از طلاب حوزه علمیه مفتخر به تلبس لباس سربازی امام عصر عجل الله فرجه الشریف شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز