خبرگزاری کار ایران

با سخنرانی کواکبیان؛

مراسم سومین روز ارتحال حسین عبداللهی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۳۷۳۴

مراسم سومین روز ارتحال حسین عبداللهی روزنامه نگار برجسته و مدیر مسئول روزنامه های آرمان ملی و ایمان، با حضور پرشور مردم و سخنرانی مصطفی کواکبیان مدیرمسئول روزنامه مردمسالاری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قم، مراسم سومین روز ارتحال حسین عبداللهی مدیرمسئول روزنامه های آرمان ملی و ایمان که چند روز پیش در سن ۵۱ سالگی و بر اثر ایست قلبی درگذشت، جمعه شب (۱۲فروردین) با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد الغدیر قم برگزار شد.

در این مراسم مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردمسالاری و مدیرمسئول روزنامه مردمسالاری به ایراد سخن پرداخت و گفت: شاید دو دهه از نزدیک با این عزیز آشنایی داشتم و می دیدم که او یک روزنامه نگار متعهد بود که درد مردم را داشت و برای نظام و انقلاب اسلامی، بسیار دغدغه مند بود.

وی افزود: حسین عبداللهی در انجمن روزنامه های غیر دولتی که خود بنده توفیق راه اندازی آن را داشتم، یکی از فعالان و عضو هیئت مدیره بود و فعالانه مسائل را دنبال می کرد.

مراسم سومین روز ارتحال حسین عبداللهی برگزار شد

مدیرمسئول روزنامه مردمسالاری با بیان این که حسین عبداللهی یک چهره با اخلاق رسانه ای بود، گفت: دیدیم که بعد از ارتحال آقای عبداللهی و در پیام های تسلیت، خط و ربط سیاسی هم مطرح نبود و از اصولگرا گرفته تا اصلاح طلب و خلاصه افرادی که حتی مختصر آشنایی با او داشتند، پیام تسلیت دادند.

وی تصریح کرد: جا دارد از وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی گلایه کنم و آیا ایشان متوجه فقدان حسین عبداللهی نشدند؟ وقتی یک شخصیت مهم مطبوعات و رسانه کشور مثل حسین عبداللهی از دنیا می رود، جا دارد که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خودشان وارد می شدند و پیام تسلیت می دادند؛ علی ای حال ایشان آن قدر محبوبیت داشت که از معاونین مطبوعاتی فعلی وزارت ارشاد تا معاونان دولت های قبل، همه پیام های تسلیت دادند؛ علاوه بر آن بیشتر نویسندگان روزنامه آرمان ملی و کسانی که آشنایی شان با مرحوم عبداللهی مختصر بود هم وظیفه خود دیدند که برای این اتفاق تلخ، با خانواده او ابراز همدردی کنند.

کواکبیان در ادامه سخنان خود با بیان این که خداوند در قرآن کریم به قلم سوگند یاد کرده و این نشان از ارزش والای قلم است، گفت: قلم ارزشمند است چون ماندگار است و خود خداوند سبحان با همین قلم به مردم تعلیم و آگاهی میدهد. و اگر قلم نباشد آگاهی نیست؛ این که گفته شده قلم علما از خون شهید با ارزش تر است، از آموزه های دینی ماست؛ البته منظور از علما فقط کسانی نیست که لباس روحانیت دارند بلکه منظور کسانی است که آگاه و عالم هستند و جامعه را آگاه می کنند.

وی گفت: حسین عبداللهی اهل قلم بود و چه زمانی که روزنامه آرمان ملی را مدیریت می کرد و چه زمانی که روزنامه ایمان را، همواره دغدغه آگاهی بخشی صحیح به مردم داشت.

مراسم سومین روز ارتحال حسین عبداللهی برگزار شد

این فعال سیاسی با بیان این که سه خصوصیت در حسین عبداللهی برجسته بود، گفت: او واقعا دغدغه مردم و مطالبات مردمی داشت و هیچ گاه از مردم جدا نبود؛ درست است که از لحاظ سیاسی برای خود خط و ربطی داشت اما مطالبات او مطالبات مردم بود و در این زمینه زبانزد اهالی رسانه بود؛ او شجاعت کم نظیری داشت.

وی با بیان این که حسین عبداللهی علاوه بر ویژگی دغدغه مندی برای مطالبات مردم و همچنین ویژگی شجاعت، ویژگی دیگری که سخت کوشی در انجام امور باشد را هم داشت، افزود: در زمانی که اقتصاد رسانه ها دچار مشکلات عدیده بود و هم اکنون هم هست، و واقعا اکنون با سختی می توان روزنامه ای را منتشر کرد اما او با تمام توان این کار را می کرد و سخت کوش بود؛ من واقعا در بین فعالان عرصه مطبوعات، به درجه سخت کوشی آقای عبداللهی ندیده ام و شاید همین سخت کوشی باعث شد که در سن ۵۱ سالگی از میان ما پر بکشد.

کواکبیان در پایان سخنان خود با خواندن آیاتی از قرآن کریم، خانواده مرحوم حسین عبداللهی را به صبر و شکیبایی فراخواند تا مشمول صلوات و درود الهی شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز