خبرگزاری کار ایران

سبد کالای حمایتی کارگران ساختمانی قم در ایام کرونا به عدد ۱۴هزار رسید

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۹۱۱۴

انجمن کارگران ساختمانی استان قم، با توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی دیگر در بین کارگران ساختمانی و فصلی این استان، تعداد سبدهای کالای توزیعی خود، از ابتدای شیوع کرونا را به عدد ۱۴هزار رساند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، مراسم آماده سازی و بسته بندی ۴۰۰ سبدکالای حمایتی ویژه ایام کرونا، به منظور توزیع در میان کارگران ساختمانی و فصلی شهر قم که از شرایط ناشی از شیوع کرونا و کمبود کار، دچار ضررهای مادی شده اند، شب گذشته و با حضور اعضای هیئت مدیره انجمن‌های کارگران ساختمانی استان قم و همراهی نوجوانان بسیجی، در مسجد امام زمان(عج) میدان حافظ قم برگزار شد.

توزیع این ۴۰۰ سبد کالا که ارزش تقریبی هر کدام حدود ۵۰۰ هزار تومان بود به این نحو بود که اعضای انجمن کارگران ساختمانی قم، صبح روز گذشته به چند میدان شناخته شده شهر قم که محل استقرار کارگران ساختمانی شناخته می شود رفته و اقدام به توزیع ۲۰۰عدد بن بین این کارگران کردند تا در ساعات بعد از اذان مغرب، به همان محل مسجد امام زمان(عج) میدان حافظ قم مراجعه کرده و با ارائه بن، سبد کالای خود را دریافت کنند؛ ۲۰۰ سبد کالای دیگر هم بر اساس لیست مورد نظر در سامانه انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان قم توزیع خواهد شد.

انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان قم با توزیع این ۴۰۰ بسته سبد کالای معیشتی، آمار سبدهای کالای توزیعی خود در زمان حدود یکسالی که از زمان شیوع کرونا بر کشورمان می گذرد را به عدد قابل توجه ۱۴ هزار رساند.

** توزیع ۶هزار کارت اعتباری نقدی ۵۰۰هزار تومانی

در حاشیه این مراسم، عباس شیری رئیس کانون کارگران ساختمانی استان قم، به خبرنگار ایلنا در قم، گفت: با کمک و همراهی ستاد مردمی خیرین کریمه اهل بیت(ع)، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، سپاه استان قم، آستان قدس رضوی و کمک های مردمی و خیرین، الحمدالله توانستیم تحت عنوان کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی استان قم، امسال ۱۴ هزار بسته معیشتی بین کارگران ساختمانی و کارگران فصلی توزیع کنیم و توزیع این ۴۰۰ سبد کالا هم که امشب انجام می شود، در همین راستا تعریف می شود.

سبد کالای حمایتی کارگران ساختمانی قم در ایام کرونا به عدد ۱۴هزار رسید

رئیس کانون کارگران ساختمانی استان قم خاطرنشان کرد: البته جدای از این ۱۴هزار سبد کالای حمایتی، از ابتدای سال ۹۹ تا کنون، کارت اعتباری نقدی به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان هم بین ۶هزار کارگر ساختمانی استان قم، که از شرایط پیش آمده ناشی از کرونا، دچار آسیب های اقتصادی شده بودند، توزیع شد.

شیری ابراز امیدواری کرد: با همکاری خوبی که میان انجمن کارگران ساختمانی استان قم و مجموعه های خیرین این استان وجود دارد، احتمالا تا پایان سال جدید، ۲هزار بسته معیشتی دیگر هم آماده و در بین کارگران ساختمانی دیگری که کارشان در ایام کرونا دچار محدودیت هایی شده و از طرفی تا کنون از هیچ سبد کالایی یا کارت اعتباری نقدی بهره مند نشدند، توزیع شود.

رئیس کانون کارگران ساختمانی استان قم گفت: خدمت این انجمن صنفی به کارگران علاوه بر همراهی خیرین و برخی نهادها و سازمان های استان، با همکاری رسانه های مختلف به ویژه خبرگزاری ایلنا که همواره یار و یاور کارگران قم بوده است؛ و واقعا همه این عزیزان دست به دست هم داده اند تا این اقدامات حمایتی از کارگران صورت گیرد.

شیری در پایان گفت: جامعه هدف ما برای خدمت رسانی و توزیع این سبدهای کالای حمایتی، کارگران ساختمانی و فصلی استان هستند و البته در کنار آن، برخی نیازمندان را هم که از سوی افراد مطمئن معرفی شوند، پس از یک تحقیقات میدانی، مورد توجه قرار می دهیم؛ البته همانطور که اشاره شد، کارگران ساختمانی اصلی ترین جامعه هدف ما هستند چرا که در سامانه این انجمن، لیست تمام کارگران ساختمانی شناسنامه دار استان قم را به تفکیک داریم.

انتهای پیام/
صادق چهرقانی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز