خبرگزاری کار ایران

کارشناس هواشناسی استان:

قزوین فردا بارانی می شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۲۸۲

کارشناس اداره کل‌هواشناسی استان قزوین گفت: سامانه بارشی جدید از بعدازظهر فردا وارد استان قزوین شده و تا اواخر وقت شنبه هفته آینده در سطح منطقه مستقر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مریم بهروزی اظهارکرد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای، برای امروز با توجه به گذر متناوب امواج، ناپایداری جوی بیشتر برای نیمه شمالی بوده و در ارتفاعات نیز پدیده مه پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان ادامه داد: از بعدازظهر فردا و به تدریج سامانه بارشی جدیدی به سطح منطقه نزدیک شده که ابتدا برای نیمه جنوبی بارش باران را به همراه خواهد داشت و به تدریج با استقرار آن برای روز شنبه در تمامی مناطق استان بارش‌های قابل ملاحظه‌ای خواهیم داشت.

بهروزی یادآور شد: اداره کل هواشناسی استان برای این سیستم بارشی با صدور هشدار سطح نارنجی، شهروندان را از خطر آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی را آگاه کرده است.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه به احتمال زیاد بارش در مناطق مرتفع و کوهستانی استان به صورت برف و باران خواهد بود، تصریح کرد: سامانه بارشی صبح یکشنبه استان را ترک و به لحاظ دمایی نیز با توجه به ابرناکی بودن هوا برای روز شنبه کاهش دما را انتظار خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: در شبانه‌روز گذشته آوج به منفی سه و آبیک با ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین طی این مدت یک تا ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز