خبرگزاری کار ایران

لطفی خبر داد:

بارنامه ناوگان بار در قزوین از مبداء کنترل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۲۴۶

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: به منظور جلوگیری از خروج بار بدون بارنامه، با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی بارنامه ناوگان حمل بار ، در همان مبادی خروجی واحدهای تولیدی و همزمان با کنترل اطلاعات کالا در سامانه جامع انبارها نظارت و کنترل می شود.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، جواد حق لطفی در نشست مشترک با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین افزود: حمل بار در کشور باید در چارچوب سیستم حمل و نقل و بر اساس اسناد انجام شود و خوشبختانه شرکت شهرک های صنعتی با رعایت قوانین مربوط به ورود و خروج نظام‌مند کالاهای تولیدی در این خصوص همکاری خوبی با این اداره کل در این زمینه داشته است.

وی با بیان اینکه حمل کالا بدون داشتن بارنامه تخلف است گفت: در حمایت از صاحبان کالا و رانندگان، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین نظارت و کنترل کاملی بر صدور بارنامه ها دارد.

حق‌لطفی ادامه داد: در حال حاضر تیم‌های کنترلی و نظارتی این اداره کل با استقرار در مبادی ورودی و خروجی شهرک‌های صنعتی اسناد حمل و نقل کامیون‌ها را کنترل می‌کنند اما در برخی مقاطع نیاز به ابزارهای کنترلی بیشتر می‌شود از این رو از شرکت شهرک‌های صنعتی درخواست می‌شود زمینه کنترل بارنامه کامیون‌های حامل کالای واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها را در همان زمان کنترل اطلاعات ورود و خروج کالا در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا انجام دهد.

به گفته وی در همین راستا می‌توان با فراهم کردن استقرار تیم های گشت و نظارت این اداره کل و یا آموزش نمایندگان شرکت شهرک‌های صنعتی کنترل بارنامه را توسط این افراد انجام داد.

حق‌لطفی با بیان اینکه به زودی بارنامه برای وانت بارها نیز صادر خواهد شد، افزود: با توجه به تکالیف قانونی مقرر در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از این پس ناوگان وانت بار جهت دریافت سهمیه علمکردی سوخت باید نسبت به اخذ مدارک و اسناد حمل شامل کارت هوشمند راننده و ناوگان و بارنامه جهت حمل محمولات اقدام کند.

در ادامه این نشست همچنین در خصوص طرح های پیشنهادی شرکت شهرک های صنعتی برای ساماندهی مسیر دسترسی ورودی و خروجی شهرک صنعتی  کاسپین به آزادراه قزوین-کرج و همچنین مجوز نصب تابلوی اطلاعاتی شهرک ها در طول راه ها نیز بحث و تبادل نظر شد.

استان قزوین دارای ۱۵ شهرک صنعتی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز