خبرگزاری کار ایران

مدیر تعاون روستایی استان خبرداد:

توزیع 4 هزار لیتر سموم کشاورزی در قزوین ‌

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۰۱۶

مدیر تعاون روستایی استان قزوین از ‌توزیع ۴ هزار لیتر سموم کشاورزی از ابتدای سال جاری تا کنون در قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عباس آقاعلیخانی با اعلام این خبر گفت: علیرغم تعطیلات عید با توجه به شیوع ویروس کرونا، فروشگاه‌های تعاون روستایی در راستای رفاه حال کشاورزان و باغداران انواع سموم کشاورزی را با لحاظ پروتکل‌های بهداشتی تأمین و توزیع کردند.

مدیر تعاون روستایی استان ادامه داد: از این میزان ۲ هزار لیتر در شهرستان قزوین و ۲ هزار لیتر در شهرستان تاکستان توزیع شده است.

این مسئول با بیان اینکه میزان استفاده از سموم شیمیایی در محصولات کشاورزی به شیوع بیماری‌ها و آفات گیاهی بستگی دارد، یادآور شد: هر سال مقادیر زیادی از گیاهان زراعی و حاصل دسترنج کشاورزان زحمت کش در مزرعه و یا انبار مورد هجوم حشرات زیان آور عوامل بیماری زا و علف‌های هرز قرار می‌گیرند از این رو حفاظت گیاهان مورد کشت از گزند عوامل مخرب روز به روز اهمیت ویژه ای پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اتحادیه شرکت‌های‌تعاونی روستایی شهرستان قزوین در خیابان راه‌آهن و اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی شهرستان تاکستان در خیابان امام خمینی(ره) مسئولیت توزیع سم را برعهده دارند و کشاورزان می‌توانند برای تهیه سموم مورد نیاز به این دو مرکز مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز