خبرگزاری کار ایران

مشاور طرح‌های مهندسی رودخانه و سدسازی کشور:

سد لاستیکی دوستدار محیط زیست و سازگار با سیلاب است

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۷۴۲

مشاور طرح‌های مهندسی رودخانه و سدسازی با حضور در صحن علنی پارلمان محلی قزوین به تشریح جزئیات پروژه احداث سد لاستیکی در مجاورت کمربندی شرق قزوین پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مهدی هاشمی در جلسه علنی پارلمان محلی این شهر، با دستور کار بررسی طرح سد لاستیکی مجاور کمربندی شرق با بیان مطلب فوق اظهار داشت: مطالعات امکان سنجی احداث سد لاستیکی بر روی رودخانه باراجین حدفاصل اتوبان قزوین- زنجان تا پل شورا انجام شده و دراین راستا ۴ روش و ۱۲ گزینه مختلف برای احداث این سد پیشنهاد شده است.

وی افزود: این گزینه‌ها بر مبنای ارتفاع کل، ارتفاع بدنه لاستیکی، سطح و حجم  مخزن و هزینه احداث آب بندی و پارامترهای دیگر مطرح شده است.

هاشمی عملکرد بهتر در آب و هوای سرد، کاهش هزینه های طرح، عدم مشکل رسوب زدایی وکاهش زمان پر و خالی کردن هوا را از جمله مزایای سدهای بادی عنوان کرد.

وی همچنین به بررسی تلفات جریان آب که ناشی از نشت مخزن و تبخیر از سطح دریاچه است نیز اشاره کرد.

این مشاور خاطرنشان کرد: سدهای لاستیکی یکی از سدهای دوستدار محیط زیست هستند و به لحاظ رسوبات هیچ رسوبی ندارند و در مواقع سیلاب نیز بهترین سازه  ای هستند که در برابر سیلاب می خوابند.

مشاور طرح احداث سد لاستیکی در قزوین به جزییات فنی این پروژه از جمله طراحی سد، انتخاب نوع سد، تعیین ابعاد لاستیک و تعیین دبی حداکثر قابل عبور اشاره و در نهایت گزینه های مطالعه شده برای احداث این سد در رودخانه باراجین را تشریح کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز