خبرگزاری کار ایران

در جلسه کارگروه کشاورزی آبیک تاکید شد؛

جلوگیری از فروش سبوس در بازار آزاد توسط سیلوهای گندم/ گلایه از قیمت نازل ذرت در آبیک

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۸۶۲

در جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان آبیک بر جلوگیری مسئولان از فروش سبوس به بازار آزاد توسط صاحبان سیلوهای گندم تاکید شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان آبیک با حضور غلامرضا اخلاقی معاون هماهنگی و امور عمرانی فرماندارشهرستان آبیک، بیژن لطفی مدیر جهادکشاورزی شهرستان آبیک و دیگر مسئولان این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

غلامرضا اخلاقی معاون هماهنگی و امور عمرانی فرماندار شهرستان آبیک در این جلسه اظهار کرد: کشاورزان با امید و انگیزه اقدام به کشت محصول در اراضی خود و اراضی اجاره‌ای خود کرده‌اند اما از قیمت محصولات خود در بازار راضی نیستند که باید تدبیری برای آنان اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت بخش کشاورزی در حوزه اقتصاد و اشتغال بهره گرفت، افزود: موضوع الگوی کشت هر ساله مطرح می‌شود که برای بهره‌وری کشاورزان و ارتقای وضعیت معیشتی آنها باید راهکارهای لازم ارائه و عملیاتی شود.

این مسئول بر نظارت بیشتر مسئولان  و کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان آبیک بر فروش کودهای شیمیایی آزاد و دولتی مبنی بر جلوگیری از فروش کودهای شیمیایی تقلبی تاکید و ادامه داد: مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در حوزه کشاروزی باید شناسایی و برنامه‌ریزی لازم برای رفع موانع و مشکلات صورت گیرد.

گلایه از قیمت پایین ذرت

نماینده کشاورزان شهرستان آبیک در این جلسه ضمن گلایه از خرید ذرت استان‌های دیگر توسط دامداری‌های همجوار شهرستان آبیک با قیمت بیش از 500 و 600 تومان گفت: قیمت محصول ذرت در شهرستان آبیک 420 تومان است و دریافت هزینه آن هم چهار ماه و به صورت چک است.

وی افزود: هنوز برداشت عمده ذرت آغاز نشده که کشاورزان با قیمت 370 تومان، ذرت خود را به فروش رسانده‌اند که باید گفت با توجه به کیفیت مرغوب ذرت شهرستان آبیک، آخر با 200 تومان به فروش خواهد رسید که به ضرر کشاورزان تمام خواهد شد.

نماینده کشاورزان شهرستان آبیک این را هم گفت که چغندر با کیلویی 300 تومان از کشاورز خریداری می‌شود اما تفاله خوراکی آن که برای چهارپایان است، با 2 هزار و 500 تومان به فروش می‌رسد که واقعا باید به حال کشاورزان گریست.

نباید کشاورز را به کشت محصولی که سرنوشت ندارد تشویق کرد

نجات‌علی مافی رئیس شورای شهرستان آبیک در این جلسه گفت: گندم کشاورزان با کیلویی یک هزار و 700 تومان به فروش رسیده و در سیلوهای شهرستان آبیک ذخیره شده اما در یکی از همین سیلوها سبوس را نگه داشته‌اند و به گاوداری‌ها فروخته نمی‌شود اما 300 تن سبوس به بازار آزاد فروخته است که باید مسئولان در مدیریت این موضوع گام بردارند.

وی افزود: کشت کلزا به خاطر کم‌آبی و خشکسالی به کشاورز تحمیل نشده و به خاطر تنوع کشت نبوده؛ بنابراین نباید کشاورز را به کشت محصولی سرنوشت ندارد مانند کلزا که در آب آن بی‌برنامگی وجود دارد و دو برابر زیان می‌کند، تشویق کرد.

این مسئول ادامه داد: اختیار کشاورزان در دست خودشان نیست این در حالی است که از سویی نمی‌توانند به راحتی محصولات خود را در بازار آزاد بفروشند و از سویی دیگر، نمی‌توانند به راحتی کود و سموم و غیره تهیه کنند.

مافی خاطرنشان کرد: بیشترِ کشاورزان، گندم را به جای جو به عنوان خوراک دام خود انبار کرده‌اند تا در تهیه خوراک دام با مشکل مواجه نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز