خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون استاندار قزوین؛

باغ گردوی مدرن کشت بافتی در آبیک افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۹۹۶

باغ گردوی مدرن کشت بافتی در روستای حلال آباد شهرستان آبیک افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، طی مراسمی و با حضور علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین، اسدالله حمزه ای مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری قزوین، شهرام احمدپور فرماندار شهرستان آبیک، معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و دیگر مسئولان شهرستان آبیک باغ گردوی هشت هکتاری مدرن کشت بافتی در روستای حلال آباد این شهرستان با حدود 700 میلیون ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.

از ویژگی شاخص این طرح استفاده از اصول نوین باغداری مدرن همچون استفاده از پایه‌های رویشی حاصل از کشت بافتی، اجرای سیستم آبیاری قطره ای نوین، اجرای کود پایه بر اساس آزمایش خاک است.

تعداد 2000 نهال کشت بافتی و در سنین یک، دو و سه ساله از نژاد پربازده چندلر در باغ گردوی هشت هکتاری کاشته شده که پنج درصد از سطح باغ به نژاد گردو فرانکت به عنوان گرده افشان اختصاص داده شده است.

بیژن لطفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک در حاشیه این افتتاح به خبرنگار ایلنا گفت: طرح الگویی_ترویجی در باغ گردوی هشت هکتاری برای نخستین بار در استان قزوین در شهرستان آبیک به اجرا درآمده است.

وی افزود: از جمله مزایای این طرح محافظت در برابر عوامل خارجی مانند باد، جوندگان و غیره،  ایجاد ریزاقلیم مناسب هر درخت، مدیریت آسان تر و مناسبتر علفهای هرز و بهبود رشد ریشه های سالم و بالا رفتن عمر درختان اشاره کرد.

به گزارش ایلنا، با حضور مسئولان پروژه مشارکتی اصلاح جدول، زیرسازی و آسفالت روستای جزمه  در سه هزار مترمربع با حدود 4 میلیارد ریال اعتبار دهیاری و بنیاد مسکن به بهره‌برداری رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز