خبرگزاری کار ایران

معاون اشتغال کمیته امداد استان خبر داد:

نصب 44 نیروگاه خورشیدی بر بام منازل مددجویان قزوینی

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۸۲۰

۴۴ نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی بر بام منازل مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان قزوین با هدف خودکفایی اقتصادی این خانوارها نصب شده است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، معاون اشتغال و خودکفایی اداره کل کمیته امداد قزوین با اعلام این خبر اظهار داشت: این نیروگاه‌های خورشیدی با ظرفیت تولید پنج کیلووات برق در ساعت قادرند که در طول روز ۳۰ کیلوات برق تولید کنند.

سید مرتضی دهقانی افزود: شرکت توزیع برق پس از انعقاد قرارداد ۲۰ ساله با مددجویان، برق تولیدی آنها را به ازای هر کیلوات هشت هزار ریال خریداری می‌کند که هر نیروگاه روزانه ۳۰۰ هزار ریال برق به فروش می‌رساند.

وی درآمد ماهانه هر مددجو را به طور میانگین هشت تا ۹ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: از این مبلغ بخشی به عنوان بازپرداخت تسهیلات خرید پنل‌های خورشیدی کسر شده و مابقی به حساب مددجویان کمیته امداد واریز می‌شود.

علی محمدی با بیان اینکه قیمت هر نیروگاه خورشیدی بین ۴۴۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال است، اظهار داشت: این نیروگاه‌های خورشیدی بسته به توان تولید و تعداد پنل‌ها دارای قیمت‌های متفاوتی هستند و کمیته امداد قزوین نیز همواره مساعدت‌های مالی و تسهیلاتی لازم را انجام می‌دهد.

به گفته رئیس اداره امور طرح‌های اشتغال و خودکفایی اداره کل کمیته امداد قزوین، گفت: شهرستان آوج با داشتن ۱۶ نیروگاه خورشیدی بیشترین تعداد نیروگاه را در بین شهرستان های استان از آن خود کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز