خبرگزاری کار ایران

زرآبادی در واکنش به توضیحات رئیس سازمان سنجش درباره همطرازی کنکور:

پاسخ قانع کننده‌ای دریافت نکردیم/ بازهم پیگیری خواهم کرد

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۲۷۳

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: از توضیحات رئیس سازمان سنجش در خصوص همطرازی کنکور قانع نشدم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، کنکور سراسری سال ۹۸ در روزهای ۱۳و ۱۴ تیرماه برگزار شد. این در حالی است که با نگاهی به آمار و ارقام مربوط به ظرفیت رشته‌های مختلف دانشگاهی و همچنین شرکت‌کنندگان گروه‌های علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی و علوم تجربی در کنکور سراسری، سئوالات بسیاری در خصوص عدم توازن میان شرکت‌کنندگان و ظرفیت رشته‌های دانشگاهی به‌وجود می‌آید.

در این خصوص جلسه‌ای در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور نمایندگان مجلس و ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد.

سیده‌حمیده زرآبادی، نماینده مردم قزوین و البرز و آبیک که از نمایندگان پی‌گیر  در این باره است، اظهار کرد: در رشته علوم انسانی ۱۰۳ هزار صندلی بیشتر از تعداد شرکت‌کنندگان در دانشگاه‌ها  ظرفیت وجو دارد و در رشته علوم ریاضی و فنی نیز ظرفیت دانشگاه‌ها ۹۱ هزار صندلی بیشتر از شرکت‌کنندگان است.

عضو فراکسیون امید ادامه داد: در رشته علوم تجربی ظرفیت دانشگاه‌ها ۴۶۷ هزار صندلی کمتر از تعداد شرکت‌کنندگان است و این عدم توازن و همطرازی خود را بیشتر در این رشته نشان می‌دهد.

زرآبادی درباره توضیحات رئیس سازمان سنجش بیان کرد: ایشان در این جلسه حضور پیدا کردند و توضیحاتی دادند که من هنوز از این توضیحات قانع نشده‌ام و  قرار بود گزارشی هم به من ارائه دهند که آن را نیز هنوز نداده‌اند.  همچنان پیگیر  هستم و پیگیری‌های بعدی را نیز انجام خواهم داد.

به گفته وی دلیل برگزاری جلسه کمیسیون بررسی همطرازی کنکور سراسری بود و مقرر شد تا بررسی‌های لازم انجام شود تا راهکاری برای آن ارائه شود و کسانی که معترض هستند به نحوی به اعتراض آنها پاسخ داده شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز