خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس‌جمهور مطرح کرد:

میراث فرهنگی با ثبت ملی باغستان قزوین به حفظ آن کمک کرده است

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۱۳۷

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سازمان میراث فرهنگی با ثبت ملی باغستان قزوین، به حفظ آن کمک کرده است و گرنه تخریب کامل باغستان در سال‌های آینده قطعی بود.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، علی اصغر مونسان در نشست با سمن‌های مرتبط با باغستان و باغداران سنتی قزوین افزود: سازمان‌های مردم نهاد این حوزه مقابل بسیاری از تصمیمات اشتباه مدیران دستگاه‌های اجرایی ایستادگی کرده اند که نمونه بارز آن مقاومت در مقابل عبور پل از میان باغستان سنتی شهر قزوین بود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با این ایستادگی‌ها اخیراً شورایعالی معماری و شهرسازی رأی به تغییر مسیر پل و عبور ندادن آن از باغستان سنتی داد.

مونسان ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی متولی اصلی باغستان‌های سنتی نیست اما در همین راه منشأ اثرات خیر شده و با ثبت ملی باغستان به حفظ آن کمک کرده است و گرنه تخریب کامل باغستان در سال‌های آینده قطعی بود.

وی با بیان اینکه ثبت ملی آثار تاریخی، دائمی و غیر قابل تغییر است، اظهار داشت: تحقق این موضوع که برای حفاظت بهتر از باغ‌های سنتی فضاهایی در آنها به باغداران اختصاص یابد به خاطر تجربه‌های تلخ گذشته در مناطق دیگر کشور قدری دشوار است.

مونسان خاطرنشان کرد: در همین اطراف تهران و دماوند که فضاهای ۸۰ متری به صاحبان باغ‌ها داده شد این امر موجب سو استفاده‌های زیادی شد و به تدریج صدها ویلای غیرمجاز در آن احداث شد بنابر این در این خصوص باید با دقت بیشتری تصمیم گیری کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: البته یگان حفاظت هم باید مراقبت جدی از این میراث بزرگ ملی داشته باشد تا از تخریب آن جلوگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز