خبرگزاری کار ایران

همزمان با سالگرد شهادتش برپا شد؛

برگزاری یادواره سرلشکر خلبان شهید عیوضی در پایگاه هوانیروز آبیک

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۳۵۹

همزمان با سی و هفتمین سالگرد عروج آسمانی سرلشکر خلبان شهید ایرج عیوضی از شهدای شاخص کشور، یادواره این شهید در پایگاه هوانیروز شهید امینی شهرستان آبیک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، همزمان با سی و هفتمین سالگرد عروج آسمانی سرلشکر خلبان شهید ایرج عیوضی از شهدای شاخص شهرستان آبیک استان قزوین و شهدای مطرح کشور با حضور مسئولان اجرایی، نظامی و خانواده معزز شهید خلیان عیوضی صبح امروز یادواره این شهید در سالن اجتماعات پایگاه هوانیروز شهید جواد امینی شهرستان آبیک برگزار شد.

سرهنگ خلبان بهرام بیگلویی جانشین پایگاه هوانیروز شهید جواد امینی شهرستان آبیک در این یادواره اظهار کرد:  پیشانی روی خاک گذاشتن آسان است اما دل کندن از خاک و بلند شدن از خاک دشوار است و شهدا این درس را به ما آموختند.

وی افزود: شهدا برای پاسداری از این سرزمین، مقابل دشمن سر خم نکردند و قامت خود را استوار کردند تا ما استوار بمانیم.

جانشین پایگاه هوانیروز شهید جواد امینی شهرستان آبیک ادامه داد: شهدا مشق جنگ را به نحو احسن انجام دادند تا سرمشقی برای ما باشند.

شهدا درس پرواز فرا گرفتند

بیگلویی اضافه کرد: شهدا از زمین دل کندند و درس پرواز را فرا گرفتند این در حالی است که مالکیت آسمان‌ها را برای کسانی نوشتند که از زمین دل کنند و شهدا مصداق این موضوع هستند.

وی خاطرنشان کرد: شهدا با فداکاری و ایثارگری از جان خود گذشتند و نام نیک از خود بر جای گذاشتند و وظیفه ما است که راه آنان را ادامه دهیم.

این مسئول نظامی با اشاره به وجود 70 شهید گمنام در استان قزوین تصریح کرد: از این شهدا به عنوان گمنام یاد نمی‌کنم بلکه شهدای نام‌آور و نامدار هستند و ماندگار شده‌اند.

در پایان این مراسم که فرماندار آبیک، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آبیک و جمعی از مسئولان این شهرستان حضور داشتند بر سر گلزار سرلشکر شهید عیوضی در روستای ناصرآباد این شهرستان حضور یافته و با قرائت فاتحه به مقام شامخ این شهید ادای احترام کردند. همچنین با حضور مسئولان فروشگاه اتکا شهر آبیک که به نام شهید عیوضی مزین شده، راه‌اندازی شد.

به گزارش ایلنا، خلبان شهید عیوضی در روز بیست و سوم تیرماه سال 61 همراه چهار فروند بالگرد کبرا به پشتیبانی شماری از نیروهای ایرانی که در خطر پاتک دشمن بودند، به طرف بصره عراق به پرواز درآمد.

در 21 رمضان سال 61 پس از رشادت‌های فراوان شهید عیوضی که به همراه همرزم خود محمدامین میرمرادزهی حلقه محاصره دشمن تا دندان مسلح را شکسته بود، بالگرد شهید در شمال شرقی بصره آماج موشک مالیوتکای مزدوران بعثی قرار گرفت.

پس از حدود 17 سال پلاک، قسمتی از استخوان پا‌ و تربت مطهر شهید خلبان عیوضی کشف و در مراسمی حزن‌انگیز، پس از تشییع در آرامستان محل تولدش در روستای ناصرآباد شهرستان آبیک در خاک آرام گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز