خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین مطرح کرد:

رونق تولید، با تقویت بخش‌خصوصی میسر است/صادرات، یکی از راه‌های برون‌رفت از تحریم‌های اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۱۵۶

استاندار قزوین گفت: نیازهای بشر بسیار زیاد است و این پهنه جغرافیایی جوابگوی نیازهای وی نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عبدالمحمد زاهدی همراه هیات اقتصادی در بازدید از اتاق بازرگانی استان که ظهر امروز انجام شد اظهار کرد: امسال با توجه به نام‌گذاری سال جدید به نام رونق تولید، شاید در وهله اول با توجه به شرایط فعلی و تجربیات سالهای قبل و تهدیدات دولت آمریکا این سوا ل پیش آید که چرا در شرایط سخت با وجود موانع سخت در مسیر تولید، چرا رهنمون سال، به عنوان رونق تولید می باشد.

وی گفت: به نظر می رسد که شرایط ما سخت تر خواهد شد و تحریم ها صرفا تحریم واردات مواد اولیه، تجهیزات و ماشین آلات نیست و تحریم جدید مربوط به مبادلات بانکی می باشد که حتی اگر بتوانیم کالایی را صادرنماییم موانعی که درمبادلات بانکی وجود دارد مشکل ساز خواهد بود و کشتیرانی و بیمه و بسیاری از شرکت ها و بانک های ما مشمول تحریم می باشند.

استاندار قزوین اظهار کرد: اما با توجه به رهنمون سال 98 می توان نتیجه گرفت که درهر شرایطی که انواع مشکلات بر مردم اعمال می شود، اگر تولید نداشته باشیم، اشتغال و صادرات نیز نخواهیم داشت و مسلما مشکلات عدیده ای برای مردم به وجود می آید.

زاهدی عنوان کرد: زمانی که معیشت مردم برطرف نشود و اقتصاد جامعه ثبات نداشته و پایدارنباشد، فرهنگ جامعه آسیب دیده و مسایل اجتماعی ایجاد می شود. بنابراین نامگذاری این سال با عنوان رونق اقتصادی، تدبیری از سوی مقام معظم انقلاب است که در هر شرایطی باید تولید ادامه داشته باشد.

وی افزود: هر کاری که عقلا امکان وقوع آن میسر باشد قابل انجام است. فناوری که امروز وجود دارد پنجاه سال پیش امری عجیب بود اما عقلا امکانپذیر بود وهمه آنچه که ما امروز در اختیار داریم، سالها پیش غیرقابل دسترس بوده است. بنابراین باید بپذیریم که تولید باید وجود داشته باشد.

استاندار تصریح کرد: رونق تولید صرفا با بازار داخلی امکان پذیر نمی باشد. در دنیای امروز نمی توانیم فقط بر روی بازار داخلی سرمایه گذاری کنیم و باید به این نکته توجه داشته باشیم که صادرات یکی از راههای رونق تولید داخلی ماست ضمن اینکه ما نیاز داریم که با  دنیا مبادلات کالا داشته باشیم.

زاهدی اضافه کرد: نیازهای  بشر بسیار زیاد است و این پهنه جغرافیایی جوابگوی نیازهای وی نمی باشد.حتی پیشرفته ترین کشورهای دنیا نیز نیاز به فضا و تولیدات جدید برای ادامه حیات خود دارند. مهمترازهمه این موارد، بخش خصوصی است که می تواند اقتصاد را رونق بخشیده وبه آن سرو سامان دهد.

وی خاطرنشان کرد: امسال ما باید بیش از هر زمانی به بخش خصوصی و تشکل های بخش خصوصی توجه کنیم که اگر این بخش را تقویت کرده وامور مربوط به تشکل را به بخش خصوصی واگذار نماییم طبیعتا امور بهتر انجام شده و بسیاری از مسایل دولت به راحتی رفع می شود.

استاندار قزوین یادآور شد: اولین جلسه گفت‌وگوی دولت  و بخش‌خصوصی که در فروردین‌ماه سال‌جاری برگزار خواهد شد باید با حضور همه دستگاه‌های خدمات‌رسان در قالب شورای گفتگواجرا شود و تصمیم برای رونق تولید در تمام بخش ها، ازابتدای سال اتخاذ شود. در همین راستا به تمام دستگاههای ذیربط ابلاغ شده که تا پایان فروردین ماه گزارشی درسه بخش به ما ارایه دهند.

زاهدی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری جدید یکی از محورهای فعالیت ماست که اگر نسبت سرمایه‌گذاری و تولید ناخالص داخلی منفی باشد دچار مشکل می‌شویم و ما مرتب توان سرمایه‌مان کم می‌شود. نمی‌توان تلاش‌های سال 97 را نادیده گرفت چراکه در بخش جذب سرمایه موفق بودیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز