خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار قزوین مطرح کرد:

شناخته شدن قزوین به عنوان 10 شهر گردشگری کشور

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۷۹۶

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در حوزه گردشگری، قزوین به عنوان یکی از 10 شهر هدف گردشگری در سطح کشور شناخته شده است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، علی فرخزاد روز دوشنبه در نشست‌خبری‌ستاد خدمات سفر استان قزوین، با اعلام این مطلب افزود: کارهای انجام شده در این کمیته با رویکرد سفر و معرفی قزوین به عنوان استان گردشگری صورت گرفته تا جایی که سال گذشته شاهد افزایش 36 درصدی حجم گردشگران در این شهر بودیم.

وی ادامه داد: مدت اقامت شب مانی مسافران در قزوین طی نوروز 96 از 1.5 شب به 3 شب افزایش یافت و امسال نیز قصد داریم با فعالیت‌های صورت گرفته، قزوین را به عنوان پاکیزه ترین شهر کشور به مسافران و گردشگران معرفی کنیم.

فرخزاد در ادامه با اشاره به کمیته های 13 گانه ستاد خدمات سفر استان، تاکید کرد: با توجه به مصرف 34 میلیون لیتری سوخت در نوروز سال گذشته، امسال تمامی تدابیر لازم در خصوص تامین سوخت مورد نیاز مسافران صورت گرفته و یک ایستگاه سیار نیز از سوی مدیریت بحران برای مواقع ضروری در نقاط مورد نیاز تعیین شده است.

این مسئول اضافه کرد: سال گذشته در بخش عوارضی آزادراه های استان با مشکل ترافیک و تردد انبوه خودروها رو به رو بودیم که خوشبختانه با برنامه ریزی های صورت گرفته مکان های معینی را برای استقرار دستگاه‌های امدادی از جمله اورژانس جاده ای و هوایی، هلال احمر، شهرداری و آتش نشانی در نظر گرفته شد.

شناخته شدن قزوین به عنوان 10 شهر گردشگری کشور

به گفته وی، تصمیمات خوبی نیز در حوزه ساماندهی مساجد و نمازخانه های بین راهی، رسیدگی و نظارت به عملکرد مجتمع های خدمات رفاهی و هماهنگی برای بازرسی های مشترک از سوی کمیته تنظیم بازار صورت گرفته است.

فرخزاد با اشاره به حوزه حمل و نقل، تصریح کرد: امسال 210 دستگاه اتوبوس، یک هزار و 100 دستگاه سواری و 2دستگاه اتوبوس برای جا به جایی مسافران در نظر گرفته شده و در سطح جاده های استان نیز 42 پایگاه اورژانس، 16 پایگاه هلال احمر به اضافه 10 پایگاه امدادی به همراه یک اورژانس هوایی برای تسهیل در امر آمد و شد مسافران و گردشگران تدارک دیده شده اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به 16 روستای هدف گردشگری استان برای مسافران نوروزی، خاطرنشان کرد: علاوه بر تسهیلات در نظر گرفته شده برای مسافران، توجه به حوزه گردشگری روستایی می تواند باعث اشتغالزایی روستاییان شده و در معرفی هر چه بهتر استان حایز اهمیت باشد.

این مقام مسئول اضافه کرد: امسال یک هزار و 800 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در روستاهای استان پرداخت شده است.

فرخزاد افزود: برای تامین اقامتگاه مسافران نوروزی علاوه بر هتل ها، مسافرخانه ها و مهمانسراها، 81 مدرسه با 800 کلاس درس برای اسکان در نظر گرفته شده است اما اولویت اقامت با مراکز اقامتگاهی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز