خبرگزاری کار ایران

اسماعیلی خبر داد:

برگزاری جشنواره ملی «دا» به میزبانی روستای قشلاق شهرستان آبیک

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۳۴۰

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان آبیک از برگزاری جشنواره ملی«دا» به میزبانی این شهرستان روز جمعه 17 اسفند در روستای قشلاق خبر داد.

مصطفی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: جشنواره فرهنگی ورزشی ملی «دا» به مناسبت بزرگداشت روز زن و مادر در روستای قشلاق به همت هیأت‌های بومی و محلی استان قزوین و شهرستان آبیک، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک، بخشداری بخش مرکزی و دهیاری روستای قشلاق از توابع این بخش برگزار می‌شود.

وی افزود: در این جشنواره 6 غرفه از شهرستان‌های استان قزوین و یک غرفه از روستای قشلاق دایر است که غذاهای سنتی و صنایع دستی شهرستان‌های آوج، تاکستان، الوند، قزوین، آبیک و بوئین‌زهرا  و روستای قشلاق به نمایش گذاشته می‌شود.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان آبیک ادامه داد: همچنین در این جشنواره از هر شهرستان با حضور یک تیم بومی و محلی، مسابقات ویژه بانوان برگزار می‌شود.

اسماعیلی اضافه کرد: در این جشنواره مسن‌ترین بانوی روستای قشلاق در مقام دا حاضر شده و با داوری غذاهای پخته شده از سوی بانوان شهرستان‌های مختلف نفرات اول تا سوم را انتخاب می‌کند و هدیه‌ای به برگزیدگان اعطا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در مسابقات بومی و محلی هم به نفرات اول تا سوم جوایزی اهدا می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: روستای قشلاق شهرستان آبیک به دلیل داشتن پتانسیل و ظرفیت لازم به عنوان روستای برگزاری جشنواره ملی دا انتخاب شده است.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان آبیک افزود: در این جشنواره رژه تیم‌های بومی و محلی، اسب‌دوانی و نمایش اسب، حرکات نمایشی هالای کردی و موسیقی زنده کرمانج خرسان شمالی با اجرای موسیقی از همه جای ایران و حضور اقوام ایرانی به نمایش گذاشته می‌شود.

اسماعیلی اذعان کرد: در این جشنواره از مسئولان وزارت ورزش و جوانان، نمایندگان مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی و شهرستان آبیک و قشرهای مختلف مردم حضور خواهند یافت.

وی یادآور شد: جشنواره فرهنگی ورزشی ملی دا روز جمعه این هفته 17 اسفند ماه در روستای قشلاق برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز