خبرگزاری کار ایران

پیرنون بیان کرد؛

25 درصد وسایل نقلیه عبوری در قزوین فاصله طولی مجاز را رعایت نکرده‌اند/ ثبت بیش از 19 میلیون تردد در راه‌های مواصلاتی استان

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۱۵۴

مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: به‌رغم تاکیدات مستمر تنها در ماه گذشته 25 درصد وسایل نقلیه عبوری، فاصله طولی مجاز بین دوخودرو را رعایت نکرده‌اند.

افشین پیرنون با اشاره به ثبت 19 میلیون و 370 هزار تردد در سطح راه‌های حوزه استحفاظی استان قزوین در دی ماه سال جاری اظهار کرد: در حدود 80 درصد از  تردد در استان قزوین درسه آزادراه قزوین – کرج، قزوین – زنجان و قزوین – رشت انجام شده که این خود گواهی بر اهمیت فرا استانی آزاد راههای یاد شده در ارائه خدمت به عموم هموطنان است.

وی افزود: در همین زمان بیشترین تردد ثبت شده مربوط به روز پنجشنبه بیستم دی ماه بوده که در این روز آزاد راه قزوین – کرج (رفت و برگشت) با ثبت تردد نزدیک به 100 هزار وسیله نقلیه بیشترین تردد را داشته است.

مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با اعلام این خبر که در ماه گذشته 12 درصد از تردد استان قزوین را خودروهای سنگین تشکیل داده‌اند، مطرح کرد: از مجموع کل تردد شمارش شده استان ، 2 میلیون و 446 هزار و 203 تردد سهم وسایل نقلیه سنگین بوده که محور ساوه – بوئین زهرا با 108 هزار و 732 وسیله (معادل 52 درصد) نقش عمده و حساسی در جابجایی  کالا به خود اختصاص داده است.

افشین پیرنون در ادامه خاطر نشان کرد: با هدف کاهش زمان سفر و صرفه‌جویی در مصرف سوخت در راستای حفظ حقوق شهروندی، با تلاش‌های به عمل آمده و حضور مداوم عوامل راهداری برای تامین سطح سرویس مناسب در طول راههای استان متوسط سرعت تردد در آزاد راه‌ها 84 کیلومتر در ساعت حفظ شده که با توجه به حجم و جنس تردد در استان سرعت مناسبی به شمار می‌رود.

وی در پایان با بیان این مطلب که تمامی تردد شمارهای منصوبه قابلیت شناسایی تخلفات فاصله و سرعت استاندارد را دارند، بیان کرد: به‌رغم تاکیدات مستمر تنها در ماه گذشته 25 درصد وسایل نقلیه عبوری، فاصله طولی مجاز بین دوخودرو را رعایت نکرده‌اند که این امر مطابق با آمارها  یکی از دلایل اصلی وقوع حوادث رانندگی بوده است.

 پیرنون از تمام رانندگان درخواست کرد با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی بویژه سرعت و فواصل طولی و عرضی مطمئنه از وقوع حوادث جبران‌ناپذیر رانندگی پیشگیری به عمل آورند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز