خبرگزاری کار ایران

فرماندار آبیک:

اختصاص مالیات بر ارزش‌افزوده به آبیک منصفانه نیست

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۱۳۸

فرماندار شهرستان آبیک گفت: 25 درصد سهم مالیات بر ارزش افزوده استان قزوین از سوی شهرستان آبیک پرداخت می‌شود که توزیع این اعتبارات به شهرستان، عادلانه و منصفانه نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، شهرام احمدپور در جلسه شورای اداری بخش بشاریات شهرستان آبیک اظهار کرد: استان قزوین سهم عمده‌ای در تامین مالیات کشور دارد که جایگاه برگشتی آن به استان رعایت نمی‌شود.

وی با اشاره به پرداخت 25 درصد مالیات بر ارزش افزوده استان قزوین از سوی شهرستان آبیک افزود: اما اختصاص این اعتبار به شهرستان آبیک منصفانه و عادلانه نیست که لازم است در بخش کمیته اعتبارات استان قزوین، شهرستان آبیک جایگاه خود را داشته باشد.

فرماندار شهرستان آبیک ادامه داد: سرمایه‌گذاران شهرک‌ صنعتی کاسپین یک با حرف و وعده و وعید مسئولان مبنی بر یک سِری معافیت مالیاتی اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند اما این معافیت‌ها اجرایی نشده و اعتماد سرمایه‌گذاران دچار خدشه شده است.

احمدپور اضافه کرد: در استان‌های قم، سمنان و شهرک‌های صنعتی قانون شعاع 120 کیلومتر اِعمال می‌شود که می‌طلبد در استان قزوین هم این مهم انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در مجوزهایی که از سوی سازمان صمت برای معادن در شمال شهر آبیک صادر می‌شود، باید الزامات زیست محیطی لحاظ شود.

این مسؤول تصریح کرد: نفس مردم آبیک به دلیل محاصره از شرق توسط کارخانه سیمان، شمال معادن به ویژه برای جاده چرمهشر، غرب نیروگاه شهید رجایی و آلودگی صوتی جنوب شهر به دلیل تردد قطار تبریز-تهران و ریزگردهای دشت الله‌آباد تنگ شده است.

فرماندار شهرستان آبیک بر تعیین تکلیف زهکش احداثی جنوب دشت الله‌آباد تاکید کرد و گفت: شهرداری خاکعلی به دلیل انباشت بدهی، وضعیت کاهش ارزش افزوده، رکود ساخت و ساز و عدم درآمد پایدار با معضلاتی مواجه است.

احمدپور سهم وصولی مالیت بر ارزش افزوده در کشور را بیش از یک هزار و 800 میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: سود کشاورزان در بانک‌های استان قزوین 531 میلیارد تومان است و اختصاص اعتبار دولتی تنها 60 میلیارد تومان است که این موضوع کشاورزان را با مشکل مواجه کرده و به دلیل فشار بر کشاورزان مبنی بر استمهال بدهی‌ها، آنان را به پای فرمانداری کشانده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اساس و پایه شهرستان آبیک، کشاورزی است باید در خصوص استمهال بانک‌ها تکلیف نهایی کشاورزان مشخص شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز