خبرگزاری کار ایران

منوچهر حبیبی:

ظرفیت‌های صادراتی بخش کشاورزی قزوین فعال‌تر شود

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۹۶۹

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: در هشت ماه سال‌جاری تنها 1.6 درصد سهم صادرات استان از گمرکات کشور به بخش کشاورزی اختصاص داشته و باید برای تقویت و فعال‌سازی بیشتر ظرفیت‌های این بخش اقدام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، منوچهر حبیبی در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان قزوین که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در این مدت 81 درصد سهم صادراتی استان به کالاهای صنعتی و 16.7 درصد صادرات قزوین به صنایع تبدیلی اختصاص داشته است.

وی گفت: بخش کشاورزی قزوین ظرفیت و استعدادهای بسیار زیادی دارد و باید از این ظرفیت و پتانسیل بهره برداری بیشتری در حوزه صادرات استان صورت گیرد.

حبیبی ادامه داد: امروزه نقش صادرات در رونق اقتصادی و افزایش درآمد کشور بسیار برجسته و روشن است و باید دست اندرکاران بخش کشاورزی استان تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشند.

معاون استاندار با اشاره به برخی درخواست های صادرکنندگان استان قزوین، افزود: بانک توسعه صادرات یک بانک تخصصی برای صادرکنندگان است و باید با اهتمام و جدیت بیشتری برای تخصیص اعتبارات و تسهیلات به صادرکنندگان استان اقدام کند.

وی با بیان اینکه تولید و اشتغال استان در دست صادرکنندگان است و باید ویژه تر مورد تکریم و احترام قرار گیرند، گفت: در همین راستا به دنبال صدور کارت تردد ویژه صادرکنندگان نمونه استان هستیم تا بدون واسطه و در سریعترین زمان به استاندار، معاونان استاندار، مدیران کل ستادی و روسای بانک ها دسترسی داشته باشند.

حبیبی درباره راه اندازی طرح هاب لجستیگ قزوین، افزود: به دستور استاندار کمیته‌ای در این زمینه با دبیری راه و شهرسازی و با محوریت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تشکیل شده و باید براساس سند آمایش سرزمینی طرح را بررسی و دنبال کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز