خبرگزاری کار ایران

شرکت 5 هزار دانش آموز قزوینی در طرح دادرس هلال احمر استان

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۷۷۴

سمیه شیخ محمدی رئیس اداره دانش آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: ششمین المپیاد مهارت های امدادی دادرسان هلال احمر با هدف تربیت دانش آموز آماده در روزهای سخت، امروز در قزوین برگزار شد.

سمیه شیخ محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از قزوین در این باره افزود: آیتم‌هایی چون شکستگی و آتل‌بندی، خونریزی و پانسمان، پناهگیری و خروج ایمن ،حمایت حیاتی پایه قلبی ریوی در گروههای ۱۴ نفره در سطح مدارس با حضور مربیان این طرح آموزش داده می‌شود.

 وی در خصوص مراحل المپیادهای دادرس عنوان کرد: تیم های منتخب هر مدرسه به ترتیب در سطح ناحیه، شهرستان ،استان و در نهایت کشوری با هم به رقابت می‌پردازند،در سطح کشور تیم‌های اول دوم و سوم در دوره‌های بعدی به عنوان کمک داور جمعیت هلال احمر را همراهی می کنند، همچنین به تیم اخلاق مسابقات جام بشردوستی اهدا می‌شود.

 نادر میرزایی معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان نیز در حاشیه این المپیاد به خبرنگار ایلنا گفت: ما در طول این طرح ۱۴۶ مدرسه را تحت آموزش قرار دادیم در هر مدرسه حدود ۲ تیم ۱۴ نفره بود.در مجموع در استان حدود ۵ هزار دانش آموز دختر و پسر پایه هشتم تحت تعلیم قرار گرفته اند. 

میرزایی در پایان گفت: ما تلاش می‌کنیم  دانش‌آموزان را با اهمیت مهارت آموزی کمک های اولیه آشنا کنیم که در مواقع رویارویی با حوادث بتوانند واکنش مناسب را داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز