خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین

جشنواره اسباب‌بازی بزرگ‌ترین برنامه فرهنگی کشور در نوروز است

آیین اختتامیه «پنجمین جشنواره بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز» با حضور مسعود نصرتی شهردار قزوین و نمایندگان منتخب مردم بویین‌زهرا و تاکستان در مجلس، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین و معاونان و مدیران سازمان‌های مختلف شهرداری قزوین برگزار شد.

به گزارش ایلنا از قزوین ؛ پیش از ظهر امروز سعید وزیری نژاد در آیین اختتامیه «پنجمین جشنواره بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز» در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد  به اعلام نتایج نهایی نظرات مردمی در جشنواره پنجم پرداخت و افزود:  شاد بودن فضای جشنواره با 96 درصد بالاترین میزان رضایت و کمبود پارکینگ با 62 درصد پایین‌ترین درصد رضایت مخاطبان را به خود اختصاص داده است.

وزیری نژاد اظهار کرد: 60 درصد مخاطبان جشنواره بازی و اسباب بازی را شهروندان استان قزوین و 40 درصد مربوط به گردشگران خارج از استان تشکیل داده است.

این مسئول افزود:جشنواره پنجم با  چهار ماه برنامه‌ریزی با مشارکت و همکاری 20 دستگاه‌های  اجرایی برگزار شد.

وی به تشریح به اهم فعالیت‌های انجام شده در پنجمین جشنواره بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز پرداخت و اظهار کرد: حضور 10 استان همچون تهران، البرز، مرکزی، اصفهان، ایلام، خوزستان، اردبیل و گیلان و به نمایش گذاشتن اسباب بازی 54 کشور دنیا در جشنواره پنجم از جمله اقدامات مهم فرهنگی صورت گرفته در این جشنواره است.

این مسئول خاطرنشان کرد: عروسک‌های نواحی مختلف ایران در معرض دید علاقمندان گذاشته شد و قریب 50 برنامه جنگی در قالب استیج در مدت 10 روز با حضور هنرمندان سرشناسی همچون عمو قناد و روشن پژوع اجرا شد.

 وزیری نژاد اظهار کرد: در حدود یک هزار مترمربع از جشنواره به فضای فروشگاهی اختصاص داشت و علی رغم شرایط نامناسب جوی در ایام نوروز، این جشنواره با برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح همچنان با استقبال خوب مردم مواجه شد.

 وی افزود:این جشنواره بزرگ‌ترین حرکت فرهنگی کشور در نوروز لقب گرفته و با این عنوان و وسعت در کشور بی‌نظیر  است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: معرفی قزوین در سطح ملی و بین‌المللی، احیاء و ترویج بازی‌های بومی و محلی در میان کودکان امروز و ایجاد دغدغه در خصوص انتخاب اسباب بازی‌های مناسب برای کودکان و تشریح آسیب‌های بازی رایانه‌ای جدید برای والدین از جمله اهداف مهم برگزاری این جشنواره است.

وی ادامه داد:معرفی مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدالسلطنه به عنوان افتخارات معماری گذشته و بخش از نماد و هویت قزوین به شهروندان و سایر هموطنان برای ما بسیار حائز اهمین بود.

این مسئول افزود:معرفی قزوین در صدر اهداف شورای شهر و شهرداری قرار دارد تا این شهر در کشور و در میان سایر گردشگران بین المللی شناخته شود که در این راستا راه طولانی اما دارای مسیر روشن و مشخص است.

پنجمین جشنواره بین‌المللی بازی و اسباب‌بازی کودکان دیروز و امروز به مدت 10 روز از سوم تا دوازدهم فروردین‌ماه در مجموعه تاریخی و فرهنگی سرای سعدالسلطنه برگزار شد.

کد خبر : ۳۵۸۷۴۰