خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی خبر داد؛

برگزاری چهارمین جشنواره بین‌المللی بازی و اسباب‌بازی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۴۶۶

چهارمین جشنواره بین المللی بازی و اسباب بازی کودکان، دیروز و امروز از پنج شنبه ۶ شهریور به مدت ۱۰ روز در مجموعه تاریخی فرهنگی سعدالسلطنه قزوین آغاز می‌شود.

سعید وزیری‌نژاد، مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، گفت: در سه دوره برگزاری جشنواره بین‌المللی بازی و اسباب‌بازی کودکان دیروز و امروز قریب ۳۰۰ هزار نفر از قزوین، گردشگران داخلی و خارجی از جشنواره بازدید کردند و پیش‌بینی می‌شود حداقل ۱۰۰ هزار نفر مخاطب جشنواره امسال باشند.

به گزارش ایلنا از قزوین، سعید وزیری‌نژاد امروز در نشست خبری افزود: خوشحالیم در سالی که بنام اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده جشنواره‌ای برگزار می‌شود که دغدغه‌ها و خواسته‌های مقام معظم رهبری را در مورد برخی مسائل فرهنگی و به ویژه احیای بازی‌ها و اسباب بازی‌های بومی و محلی جامهٔ عمل می‌پوشاند.

وزیری‌نژاد در ادامه یکی از اهداف این برنامه را آشنایی کودکان و نوجوانان با آثار تاریخی شهر و به ویژه سعدالسلطنه می‌دانست، فراهم آوردن فضایی شاد برای آن‌ها را از تفاوت‌ها و ویژگی‌های خاص این جشنواره در مقایسه با سال‌های قبل اعلام کرد.

وی به بخش بین الملل جشنواره اشاره داشت که اسباب بازی‌های قدیمی دیگر کشور‌ها از جمله ترکیه، پاکستان، استرالیا، مولداوی در کنار اسباب بازی‌های قدیمی کهن شهرمان به نمایش گذاشته می‌شود و در کنار آن، بازیهای بومی این کشور‌ها اجرا و شناسانده می‌شود.

این مسئول از آموزش‌های شهروندی به کودکان در فضای ۷۶۰ متر مربعی از حیاط بهشتیان خبر داد که در این فرصت مباحثی همچون ترافیک، تفکیک زباله از مبدأ، فضای سبز، محیط زیست، هویت شهری و گردشگری به کودکان با استفاده از شیوه‌های خاص و کودکانه آموزش داده می‌شود.

وی به همزمانی جشنواره با دهه کرامت اشاره کرد و از اجرای جشنواره فرهنگ رضوی ویژه کودکان و نوجوانان خبر داد و افزود: با ایجاد هشت غرفه و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری بچه‌ها را با شخصیت امام رضا(ع) اُنس بیشتری خواهیم داد.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی همچنین گفت: بخش «آرزوهای آسمانی» برای کودکان یتیم و بی‌سرپرست ایجاد می‌شود، در این بخش آرزوهای کودکان و خواسته‌های آن‌ها از مسئولان به همراه اسم و آدرسشان مکتوب شده و به صورت پاکت آرزو درمی آید تا ضمن بازدید مسئولان از جشنواره این پاکت‌ها برای رسیدگی به خواسته‌های کودکان در اختیارشان قرار داده شود.

وی در ادامه برگزاری دو سالانه خوشنویسی قزوین در محل برپایی جشنواره بازی را موجب رونق دو چندان جشنواره چهارم دانست و تأکید کرد: در این فرصت مردم و به ویژه کودکان با هنر خوشنویسی به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخصه‌ها و توانمندی‌های شهرمان بیشتر آشنا می‌شوند.

وزیری‌نژاد اضافه کرد: حضور اساتید بنام خوشنویسی کشور در دوسالانه و آشنایی آن‌ها با جاذبه‌های تاریخی قزوین و مجموعه تاریخی سعدالسلطنه در کنار اجرای برنامه‌های ویژه برای آشنا شدن کودکان با خط خوشنویسی، برپایی نمایشگاه و اجرای زنده خوشنویسی ازجمله این برنامه‌ها خواهد بود.

وی در ادامه از اجرای قریب ۸۰ برنامه هنری در طول ۱۰ روز جشنواره توسط گروه‌های مختلف هنری، تئا‌تر عروسکی ملی و استانی در زمینه کودکان خبرداد و گفت: اجرای مسابقه محله، گروه‌های فیتیله‌ها، خان بابا، حامی، شهر فرنگ و دایی چپول از گروه‌های هنری هستند که در این جشنواره نقش آفرینند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مختلف بازی و سرگرمی برای کودکان تدارک دیده شده است، ادامه داد: قریب ۱۰۰ غرفه خدماتی، هنری، فرهنگی، نمایشگاهی، بازی و خرید پیش بینی شده که امیدواریم فضای پر نشاط و شادی را برای کودکان در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید فراهم آوریم تا برای درس و مدرسه آماده شوند.

این مسئول با اشاره به آغاز تبلیغات جشنواره از شنبه اول شهریور ماه در اتوبان قزوین _ تهران، قزوین _ رشت، قزوین _ تاکستان و قزوین _ زنجان گفت: بیلبوردهای جشنواره در عوارضی‌ها و پوستر‌ها و بنرهای تبلیغاتی در داخل شهر اطلاع رسانی شدند و از ظرفیت رادیو شهر، سایت اینترنتی و پورتال شهرداری و سازمان فرهنگی، مطبوعات و خبرگزاری‌ها نیز بهره‌مندی شده است.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی یادآورشد: جشنواره امسال با صرفه جویی حدود ۵۰ درصدی هزینه‌ها نسبت به سال‌های قبل برگزار می‌شود ولی از کیفیت کار چیزی کم نشده و جشنواره‌ای بسیار فاخر و ارزشمند سرلوحه کار شورای شهر، شهرداری قزوین و سازمان فرهنگی ورزشی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: جذب قریب ۱۰۰ میلیون تومان اسپانسر در قالب وجه نقد، خدمات و کالا حاصل تلاش همکاران سازمان فرهنگی ورزشی است که ازجمله ویژگی‌های مهم جشنواره امسال را در حوزه مسائل مالی محسوب می‌شود.

این مسئول از اندیشیده شدن تمهیدات لازم در کاهش بار ترافیکی خیابان امام خمینی(ره) در روزهای فعالیت جشنواره خبرداد و گفت: دوطرفه کردن خیابان و انتخاب پارکینگ این مسیر به عنوان پارکینگ اختصاصی جشنواره بازی و اسباب بازی با همکاری شورای ترافیک شهرستان قزوین تحقق می‌یابد.

وی از شهروندان درخواست کرد برای کاهش و یا به وجود نیامدن مشکلات ترافیکی احتمالی، تا حد ممکن در محدوده برگزاری جشنواره بازی(می‌دان آزادی تا چهارراه بازار) از وسایل نقلیه عمومی کمتر استفاده کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز