خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

۷۰۶ پروژه در استان قزوین در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۶۲۱

سیاست‌ها و فعالیت‌های مدیریت استان در خصوص اشتغال‌زایی در چند محور متمرکز است که از جمله آن‌‌ها، سیاست‌ها حفظ اشتغال موجود، اجرای طرح‌های توسعه و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید است.

استاندار قزوین گفت: ۷۰۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۲۸ میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایلنا از قزوین، «مرتضی روزبه» در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت برگزار شد، افزود: هفته دولت یادآور شهیدان رجایی و باهنر است و فرصتی است برای قدردانی از این عزیزان و یادآوری شهدای کارمندی که در ادوار مختلف به ویژه در دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

وی افزود: این ایام همچنین فرصتی برای قدردانی از زحمات و تلاش‌های خیلی عظیم کارمندانی است که در اقصی نقاط مشغول خدمت‌رسانی هستند و در هفته دولت امکان ارزیابی عملکرد مدیران و خدمات دولت فراهم می‌شود تا مردم در جریان فعالیت‌ها قرار بگیرند.

استاندار قزوین با بیان اینکه سیره و روش خدمت‌رسانی و رفتن به میان مردم نباید به هفته دولت محدود شود، تصریح کرد: در این هفته باید از تشریفات و اقدامات کم فایده به طورجد پرهیز شود و گزارش‌های واقع‌بینانه و به دور از علو و مبالغه برای مردم بیان شود و وعده‌های دروغین به مردم ندهیم و با پرهیز از رفتارهای احساسی و هیجانی، در هیچ موقعیتی اصل و اساس صداقت را فراموش نکنیم.

وی در خصوص انتصاب مدیران و جابجایی مدیریت‌ها در استان اظهار کرد: در انتخاب مدیران تحت فشار قرار نخواهیم گرفت اگر چه اساساً فشاری از این ناحیه وجود ندارد چون در کار‌ها تابع منطق و ارتباط سالم با همه شخصیت‌ها با هدف ایجاد تفاهم مشترک هستم و در حال حاضر در مدل مدیریتی کشور به غیر از روش تفاهم و تعامل هیچ روشی جواب نمی‌دهد و تجربه مدیریتی و کاری بنده نیز در طول این سال‌ها این اصل را به وضوح نشان می‌دهد.

استاندار گفت: کمیته انتصابات استانداری با شناسایی و ارزیابی نیروهای انسانی برای مجموعه استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها کار خود را به خوبی پیش می‌برد و با این روش و منش رو به جلو حرکت خواهیم کرد و یک اصل اساسی در رویکرد مدیریت ارشد استان به انتصابات این است که در خدمت‌رسانی به مردم وقفه‌ای ایجاد نشود.

وی افزود: مجموعه نیروهای انسانی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و از ظرفیت مدیرانی که موردی نداشته و براساس منش دولت تدبیر و امید حرکت می‌کنند استفاده خواهیم کرد و کمیته انتصابات نیز نیرو‌ها را با توجه به سبک و سلوک دولت دکتر روحانی انتخاب و تصمیم‌گیری خواهد کرد.

استاندار ادامه داد: دولت عوض شده و رویکرد دولت جدید با دولت قبلی متفاوت است و مدیرانی که منش و شیوه این دولت را قبول ندارند دچار نفاق و دورویی نشوند و کسانی که آشکارا با دولت مخالفت می‌کردند در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری شده و خیلی‌ها نیز در دستور کار هستند و مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

استاندار با اشاره به جایگاه اعتباری استان تصریح کرد: برای ارتقای وضعیت اعتباری استان رایزنی‌های صورت گرفته و در سفر معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور به استان در این زمینه صحبت‌هایی انجام شد و امیدواریم در این زمینه براساس شاخص‌ها و با منطق کار‌شناسی، امکان تجدید نظر در توزیع اعتبارات و ارتقای پایه اعتباری استان صورت بگیرد.

وی در خصوص مسائل جوانان اظهار داشت: مساله جوانان ابعاد مختلفی دارد که باید به دور از شعار و کارهای سطحی، تشریفاتی و هیجانی به این موضوع توجه کرد و همه زوایای آن را در نظر گرفت: افتتاح سالن ورزشی چوبیندر در ماه رمضان و افتتاح سالن ورزشی شهرک مهرگان در هفته دولت از جمله اقداماتی است که در زمینه ورزش جوانان صورت گرفته است.

وی سرمایه خارجی در استان‌ها را تابع اوضاع و شرایط کلی کشور دانست و در این زمینه افزود: در فضای به وجود آمده پس از استقرار دولت تدبیر و امید رفت و آمدهایی از سوی هیات‌های تجاری و اقتصادی به استان صورت گرفته و از سرمایه‌گذاری خارجی در استان استقبال می‌کنیم اگر چه در گام اول باید به توانمندی‌های داخلی و فعال کردن این ظرفیت‌ها توجه کنیم.

وی با تاکید بر اصلاح و ترمیم نقاط حادثه خیز استان تاکید کرد و در ادامه حفظ و نگهداری مدارس نوساز را مثل ساخت مدارس دارای اهمیت دانست که باید به این موضوع توجه و نسبت به آن فرهنگ سازی شود.

استاندار در خصوص اجرای پروژه‌های ملی در سطح استان قزوین بیان داشت: قزوین مستعد اجرای پروژه‌های اساسی در حوزه‌های مختلف است که نه تنها نقش ملی که حتی بتواند نقش بین‌المللی داشته باشد و در زمینه اجرای طرح‌های ملی در استان می‌توان به توسعه نیروگاه باری و رشد انرژی‌های نوین، طرح شتابگر ملی، راه‌آهن قزوین – قم، راه الموت – تنکابن و قزوین - رحیم آباد و کلاچای اشاره کرد.

وی از اشتغال به عنوان اولویت اول استانداری به تاسی از رویکرد دولت و تاکیدات مقام معظم رهبری ذکر کرد و در این خصوص افزود: سیاست‌ها و فعالیت‌های مدیریت استان در خصوص اشتغال زایی در چند محور متمرکز است که از جمله این سیاست‌ها حفظ اشتغال موجود، اجرای طرح‌های توسعه و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید است و از محل افتتاح طرح‌ها در هفته دولت بالغ بر۲ هزار فرصت شغلی جدید در استان فراهم می‌شودو امیدواریم با تصویب لایحه دولت درخصوص بسته خروج از رکود غیر تورمی شاهد رونق اقتصادی و پویایی محیط کسب و کار باشیم.

روزبه با تاکید بر رعایت قانون در تعامل و ارتباط بین دستگاه‌ها خاطر نشان کرد: همه دستگاه‌ها باید براساس رویه قانونی انجام وظیفه کنند و استانداری نیز باید جایگاه خود را داشته باشد. شان استانداری اختلاف با دستگاه‌ها نیست و همه دستگاه‌ها باید برساس قانون حرکت کنند و همه عزل و نصب‌ها، مبتنی بر قاعده انجام خواهد شد و هر اقدامی خارج از این چارچوب قانونی مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت و این اصل در همه بخش‌ها جاری و ساری خواهد بود.

استاندار قزوین با اشاره به اهمیت و جایگاه فرهنگ بیان داشت: فرهنگ از زیر ساخت‌های اساسی در همه بخش هاست و تا زمانی که به اصلاح این حوزه نپردازیم، سرمایه گذاری در سایر بخش‌ها به نتیجه‌ای نخواهد رسید و مشکل فرهنگ البته با تدوین سند حل نمی‌شود. بلکه نیاز به یک عزم ملی و عمومی در همه سطوح و ارکان جامعه است و رسانه‌های جمعی نیز می‌توانند با پرداختن به این موضوع نقش موثری در فرهنگ سازی داشته باشند.

استاندار قزوین با تاکید بر تدوین طرح جامع گردشگری در استان عنوان داشت: در گردشگری شاهد تحولات خوبی در استان هستیم و یکی از محوری‌ترین کار‌ها و الویت‌ها توجه به قابلیت‌های تاریخی و طبیعی استان در حوزه گردشگری است که در این زمینه باید طرح جامع گردشگری تدوین شود تا براساس نقشه راه حرکت کنیم که در این راستا باید خدمات حوزه گردشگری را جدی گرفته و به تربیت نیروی انسانی در این زمینه اقدام کنیم تا بتوانیم به یک قطب گردشگری تبدیل شویم.

وی با اشاره به موضوع بحران آب در استان بیان داشت: دو استان قزوین و خوزستان در طی ۵۰ سال گذشته، بیشترین مطالعات را در حوزه آب داشته‌اند و در این مدت اقداماتی هم صورت گرفته اما آنگونه که بایست و در خور اهمیت و جایگاه این موضوع باشد، هنوز فعالیتی صورت نگرفته است و در این زمینه به فرهنگ سازی و اصلاح شیوه‌های مصرف و آموزش مهارت خوب مصرف کردن نیاز داریم چون سهم استان در زمینه بد مصرف کردن آب بالاست و این موضوع باید به طور مستمر و در طول سال در دستور کار قرار بگیرد.

روزبه افزود: باید در زمینه مدیریت آب و پساب، برنامه ریزی لازم صورت بگیرد تا از این دو منبع، حداکثر استفاده را داشته باشیم و در هفته دولت نیز عملیات اجرایی دو سد نهب و بالاخانلو آغاز خواهد شد. جلسات مجمع نمایندگان با استاندار به طورمرتب برگزار می‌شود و ۱۰ موضوع مشترک پیگیری می‌شود که آب اولویت و موضوع اول است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز