خبرگزاری کار ایران

رئیسیان امیری، یک فعال سیاسی اصلاح طلب:

آستانه تحمل اصولگرایان پایین است

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۳۲۷

متاسفانه آستانه تحمل رقبای ما پایین است و اصلا انتقاد پذیر نیستند، در حالی که در کشوری مثل ایران که جمهوریت حاکم است باید افراد و گروه های سیاسی انتقاد پذیر باشند.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: متاسفانه آستانه تحمل رقبای ما پایین است و اصلا انتقاد پذیر نیستند، در حالی که در کشوری مثل ایران که جمهوریت حاکم است باید افراد و گروه های سیاسی انتقاد پذیر باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ دکترحسن رئیسیان امیری، فعال سیاسی اصلاح طلب در مراسم افطاری سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار شاخه قزوین با مثبت ارزیابی کردن وضعیت کشور پس از انتخابات ۲۴ خرداد۹۲، گفت: اتفاقاتی که در یک سال اخیر افتاد آن فضای سنگین هشت ساله گذشته را مقداری تلطیف کرد و این فضای جدید روزنه امیدی را درفعالان سیاسی باسابقه و جوانانی که تا حدود زیادی از برخوردهای صورت گرفته در سال های اخیر دلسرد بودند ایجاد کرده است.

وی افزود: امروز شرایط به گونه ای شده است که دیگر این احساس که همه جا تیره و تاریک است و فضایی برای فعالیت تشکیلاتی و سیاسی نیست، وجود ندارد.

رئیسیان با اشاره به لزوم آزادی مطبوعات به عنوان ضرورت رسیدن به دموکراسی، گفت: یکی از مولفه های دموکراسی مطبوعات است که ما آن را به شکل مطلوب نداریم و متاسفانه روزنامه نگاران و خبرنگاران در این سال ها به واسطه فقدان کارایی احزاب بیشترین هزینه ها را پرداخت کردند.

وی افزود: این مشکل به این سادگی حل نمی شود و باید در مسیر مبارزه مصالحت آمیز، یعنی گفتگو و مفاهمه با کسانی که فکر می کنیم در عرصه سیاسی رقیب ما هستند، حرکت کنیم.

رئیسیان با بیان اینکه برای رسیدن به این مهم باید آستانه تحملمان را بالا ببریم، اظهار کرد: متاسفانه این مشکل را داریم که آستانه تحمل رقبای ما پایین است و اصلا انتقاد پذیر نیستند؛ در حالی که در کشوری مثل ایران که جمهوریت حاکم است باید افراد و گروه های سیاسی انتقاد پذیر باشند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اینکه احزاب هنوز در کشور تحمل نمی شوند، بیان کرد: همین که فضایی باز می شود و احزاب فعالیتی می کنند سریعا گروهی برایشان مشکل ایجاد می کند.

وی افزود: باید بپذیریم قدرت برای برخی خیلی شیرین است و وقتی کسی در صندلی قدرت نشست دلش نمی خواهد کنار برود تا یک شخص یا مجموعه ای در قدرت بماند.

رئیسیان با بیان اینکه جوانانی که به کار تشکیلاتی و سیاسی علاقه مندند باید قدم های محکمی بردارند، افزود: رسیدن به دموکراسی در تمام دنیا تنها از طریق تشکیل تشکل های حزبی قوی امکان پذیر است و ما نیز برای رسیدن به آرمان هایمان راهی جز این نداریم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به آسیب زا بودن نظام تک قطبی در کشورها، گفت: تمامی تفکرات در چهارچوب قانون باید امکان فعالیت تشکیلاتی داشته باشند و فضای تک قطبی بدون شک به نفع کشور نخواهد بود.

وی افزود: احزاب باید بر کار یکدیگر نظارت کنند و از همدیگر بترسند تا این کشور سالم بماند؛ زیرا اگر یک گروه قدرت بلامنازع شود کشور را فساد خواهد گرفت چون آن گروه هر کاری می کند تا رقیبی نداشته باشد.

همچنین رئیسیان با تاکید بر رعایت قانون از سوی اشخاص و گروه ها گفت: ممکن است نسبت به برخی قوانین انتقاد داشته باشیم ولی باید این ها را رعایت کنیم و اگر نویسنده ای مطلبی می نویسد باید پای اش بایستاد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز