خبرگزاری کار ایران

حسینی، نماینده قزوین در مجلس:

پذیرش بی ضابطه سه هزار دانشجو درمقطع دکتری دروغ محض است

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۶۰۷

پذیرش سه هزار دانشجوی در مقطع دکتری در دولت احمدی نژاد در کمیسیون آموزش در دست بررسی است. در این خصوص آقای دانشجو حتی آمادگی خود را برای انجام مناظره اعلام کرد، اما در دولت کسی حاضر به مناظره نشده است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: پذیرش سه هزار دانشجوی در مقطع دکتری در دولت احمدی نژاد به کمیسیون فرهنگی مربوط نیست و در کمیسیون آموزش در دست بررسی است. در این خصوص آقای دانشجو حتی آمادگی خود را برای انجام مناظره اعلام کرد، اما در دولت آقای روحانی کسی حاضر به مناظره نشده است و این یعنی اینکه این موضوع از ریشه کذب است.

بحران آب مهمترین چالش استان قزوین است

به گزارش ایلنا از قزوین؛ حجت الاسلام سید مرتضی حسینی در دومین نشست خبری خود در محل حسینیه آیت الله شالی در قزوین از بحران آب به عنوان مهمترین چالش و مشکل استان یاد کرد و گفت: اگر نتوانیم برای وضع موجود چاره بیندیشیم در آینده نزدیک با بحران جدی آب مواجه خواهیم شد لذا موضوع انتقال آب الموت رود با احداثسدی در دست پیگیری است که دولت در نظر دارد در این زمینه سدی بسازد تا چهار استان تهران، البرز، سمنان و قزوین سهیم شوند اما با تجربه ای که در خصوص سهم سد طالقان داریم می خواهیم استان قزوین سدی مستقل داشته باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآورشد: از رسانه های گروهی هم انتظار داریم در این زمینه حساسیت بیشتری داشته باشند و با اطلاع رسانی ماسب و تهیه گزارش های خبری حساسیت بییشتری در میان مردم ایجاد کنند تا موضوع با دقت بیشتری مورد ارزیابی قرار گیرد.

جاده قزوین، به تنکابن و کلاچای طرح های خوبی است

وی با اشاره به برخی کارهای در دست اجرا در استان در خصوص راه نیز گفت: جاده قزوین، الموت به تنکابن و رحیم آباد به کلاچای از طرح های خوبی است که می تواند الموت را از بن بست خارج کرده و ترافیک جاده قزوین به رشت را نیز در حد قابل توجهی کاهش داده و به صرفه جویی سوخت نیز منجر خواهد شد.

حسینی از اجرای راه آهن قزوین به رشت و بوئین زهرا و قم به عنوان کاری مهم یاد کرد و اظهارداشت: با اجرای این شبکه ریلی گام ارزشمندی در اتصال شمال به جنوب کشور و جابجایی مسافر و کالا دراستان برداشته خواهد شد.

مدیریت ها مدون و تعریف شود

حسینی در پاسخ به این سوال که چرا پس از سه دهه از انقلاب اسلامی هنوز تعریف مشخصی از مدیریت نداریم و انتصابها رابطه ای است یادآورشد: قبول داریم که در این زمینه با خلاء جدی روبرو بوده ایم اما در دو سال گذشته با همکاری مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی کاری شروع شده که در صورت نهایی شدن می توان امیدوار بود که مدیران بر اساس شاخص هایی تعریف شده و مبنا و ملاک هایی انتخاب شوند و از سلیقه ای عمل کردن خودداری شود و بتوانیم مدیران قوی را انتخاب کنیم.

سیستم بانکی کشور بیمار است

عضو شورای فرهنگ عمومی کشور در پاسخ به این سوال که انتشار اخبار پی در پی رانت و اختلاس در بخش های مختلف موجب بی اعتمادی مردم می شود نیزگفت: باید بپذیریم که سیستم بانکی کشور بیمار است و این مشکل در دولت های آقای هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد هم بود و تا این وضعیت اصلاح نشود نمی توان امیدوار بود که اختلاس های میلیاردی رخ ندهد و عده معدودی که ۸۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات گرفته اند و پس نمی دهند دوباره پیدا نشوند.

وی افزود: وقتی سیستم بانکی دچار بیماری است هزاران میلیارد تومان تسهیلات بانکی به جای تزریق در تولید وارد بازار دلالی سکه، دلار و مسکن و خودرو می شود و تخلفات مالی هم در سطح گسترده رخ می دهد لذا باید نظارت خود را جدی کنیم تا تخلفات به حداقل برسد.

حسینی تصریح کرد: ۲۵ درصد صندوق ذخیره ارزی برای اختصاص به تولید پیش بینی شده و اگر کنترل نکنیم حتما در دوبی و جاهای دیگر برای سرمایه گذاری خارج خواهد شد لذا بشدت در استان بدنبال این هستیم که بدانیم تسهیلات بانکی به چه کسانی داده شده و چگونه هزینه شده است.

وی بیان کرد: باید سیستم بازرسی و نظارت و دیوان محاسبات که از سوی مجلس وظیفه دارد در این حوزه فعال شود به رسالت خود عمل کند و بر سیستم بانکی نظارت کند که کارها خوب انجام می شود یا نه و اگر اشکالی دیدند متذکر شوند و جلوی آن را بگیرند تا امور کنترل شود.

پذیرش بی ضابطه سه هزاردانشجو درمقطع دکتری دروغ محض است

حجت الاسلام حسینی، در پاسخ به پذیرش سه هزار دانشجوی در مقطع دکتری در دولت احمدی نژاد نیز گفت: این موضوع به کمیسیون فرهنگی مربوط نیست و در کمیسیون آموزش در دست بررسی است. در این خصوص آقای دانشجو حتی آمادگی خود را برای انجام مناظره اعلام کرد، اما در دولت آقای روحانی کسی حاضر به مناظره نشده است و این یعنی اینکه این موضوع از ریشه کذب است.

مردم کاهش تورم را احساس نمی کنند

حسینی در خصوص عملکرد دولت در چند ماه گذشته گفت: هر چند دولت گزارش داده که تورم را کنترل کرده و کاهش داده است، اما مردم که با گرانی دست و پنجه نرم می کنند چنین احساسی ندارند و ارزانی را ندیده اند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: همه تلاش ما این است که با دولت تعامل داشته باشیم و اگر دولت به حاشیه سازی نپردازد مجلس مصمم است تا با کمک به دولت از مشکلات کم کند هر چند در بخش فرهنگی مسائلی هست و انتقاد داریم اما در بخش اقتصادی مبنای ما تفاهم است تا مشکلات مردم کم شود.

برخی نظرات فرهنگی دولت مغایر مبانی امام و رهبری است

دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در برخی حوزه ها دولت دیدگاه هایی دارد که با مبانی امام و رهبری هماهنگ نیست و مجلس آن را پیگیری می کند و دادن کارت زرد به وزرا در همین راستاست و اینکه بگوئیم ممیزی کتاب باید در اختیار مردم قرار گیرد و خودشان کتاب خوب را انتخاب کنند به هیچ وجه منطقی نیست و مانند آن است که بگوئیم مواد مخدر آزاد شود و مردم خودشان تشخیص دهند از آن استفاده کنند یا نه که این کار با مبنای دینی ما مخالف است.

وی ادامه داد: البته وزیر فرهنگ بعداً این اظهار نظر خود را اصلاح کرد اما اظهار نظرهای از این قسم هنوز به اشکال مختلف مطرح می شود. بنای ما تذکر است، همچنانکه بنده دو بار در صحن علنی مجلس تذکر داده ام، اما اگر به تذکرها توجه نشود کار به استیضاح هم خواهد رسید، هرچند ما سعی می کنیم مسائل را با گفتگو حل کنیم.

اصلاح طلبان برای انتخاب مدیران فشار می آورند

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: هر دولتی که روی کار می آید انتخاب وزرا و مسئولان حقش است و در انتخاب استانداران هم وزیر کشور گفت ضمن مشورت با نمایندگان ولی فقیه و مجلس اقدام خواهد کرد که در استان قزوین نمایندگان لیست شش نفر را دادند که امام جمعه بر روی آقای روزبه توافق داشتند، اما اصلاح طلبان در مورد روزبه اتفاق نظر نداشتند و در آخرین روز که قرار بود نجار استاندار شود نظرشان موافق ایشان شد.

وی افزود: از استاندار بپرسید ما نمایندگان برای انتصابها بیشتر فشار می آوریم یا اصلاح طلبان؟ ما فقط از استاندار خواسته ایم بدون مشورت نمایندگان مدیری را معرفی نکند تا بتوانیم حمایت کنیم، اما فردی عادی در استان لیست ۱۸۰ نفره می دهد که همه را جابجا کنند که این زورگویی است و مقابل آن خواهیم ایستاد و نخواهیم گذاشت کسانی که هیچ کاره اند برای استان تصمیم بگیرند.

حسینی در مورد انتصاب فرماندار تاکستان هم گفت: فرماندار جدید که این همه جنجال کردند گفته اند که فرد لایقی است، حالا اگر فرماندار زمان احمدی نژاد هم بوده که ایراد ندارد. اما برای همین کار که آقای رجب رحمانی گفتند من پیشنهاد نکردم و استاندار هم دخیل نبوده چه جنجالی راه انداخته اند، در حالی که وزارت کشور به دلیل ویژگی تاکستان نظر داشت تا فردی غیر بومی فرماندار شود تا بتواند موفق باشد و بهتر عمل کند.

مبنای کار نمایندگان استان تفاهم و همدلی با استاندار است

حسینی گفت: برای نمره دادن و قضاوت در خصوص عملکرد استاندار محترم قزوین هنوز زود است. وی افزوز: مبنای کار نمایندگان مجلس تفاهم و همدلی با استاندار است و آقای روزبه فردی بومی و با تجربه است و دلسوزی برای استان دارد و دنبال تحول در منطقه است ما هم کمک می کنیم تا کارهای استان بخوبی پیش برود.

مشکلات مسکن مهر باید برطرف شود

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت تحویل مسکن مهر گفت: دولت جدید معتقد است که پول مسکن مهر تورم زا بوده است. اما باید پرسید ۸۰ هزار میلیارد تومانی که برخی افراد گرفته اند و پس نمی دهند تورم زا نیست، اما تسهیلات مسکن مهر که به افراد متوسط جامعه داده شده موجب تورم است. در حالی که این مردم عادی وام خود را باز می گردانند، اما کسانی که هزاران میلیارد گرفته اند، هنوز بازپس نداده ‏اند.

وی از برخی تعاونی های مسکن مهر انتقاد کرد و یادآورشد: برخی تعاونی ها خوب عمل کرده اند و برخی نه که از مدیرکل کار و تعاون استان خواسته ایم این موضوع را بدقت پیگیری کند و مشکلات تعاونی های مسکن مهر را حل کند تا مردم ناراضی نشوند.

جابجایی برخی مدیران ضروری است

حسینی گفت: برخی مدیران در استان ضعیف عمل کرده اند که باید جابجا شوند، اما در هر تغییر باید افراد قوی تر بیایند نه این که وقتی مدیری را برداشتیم نفر بعدی ضعیف تر باشد.

حسینی به این نکته هم اشاره کرد که کافی است مسئولان اجرایی استان تصمیمی برای جایگزینی پستی بگیرند. به محض مطرح شدن نفر بعدی، با سیلی از مخالفتها از نواحی مختلف مواجه می شوند که متأسفانه به تخریب فرد جدید می انجامد و این امر باعثمی شود تغییرات بطئی تر انجام شوند.

حسینی در خصوص مذاکرات هسته ای هم بیان کرد: با اصل مذاکره کسی مخالف نیست، بلکه نحوه آن مهم است که دولت با این تیم جدید که محکم روی اصول ایستاده خوب عمل کرده و از زیاده خواهی آمریکا جلوگیری کرده که جای تقدیر دارد و باید بشدت در مقابل این زیاده خواهی ایستادگی کنیم.

موانع رفتن مردم به بهشت را برداریم

این نماینده در پاسخ به سوالی درباره به زور فرستادن مردم به بهشت پرسید گفت: دولت اسلامی بر مبنای اعتقادی وظیفه دارد که نه تنها مانع بهشت رفتن مردم نشود، بلکه موظف است آنچه را که سبب بهشتی شدن مردم می شود، فراهم کند و حق انتخاب برای افراد محفوظ باشد. آنچه رئیس جمهور گفته که ما کسی ر ا به زور به بهشت نمی بریم مسئله ای کلی است.

وی افزود: ماهواره ها گاهی مانع رفتن مردم به بهشت می شود. آمار رسمی از دادگستری داریم که ۲۵ درصد طلاق ها با تاثیر شبکه های ماهواره ای واقع شده است. لذا نباید بگذاریم ماهواره خانواده های ما را متلاشی کند.

پیگیر حل مشکلات مردم چوبیندر قزوین هستیم

حسینی در خصوص مشکلات منطقه چوبیندر گفت: با گسترش شهرها زندان چوبیندر در مرکز شهر قرار گرفته و امروز به عنوان یکی از مشکلات مردم مطرح است که در جلسه ای با حضور استاندار و رئیس کل دادگستری درخواست جابجایی این زندان را داده ایم که باید پیگیری شود. حسینی به مذاکره اش با سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص مشکلات امنیتی که حضور افغانی ها در شهرها ایجاد می کند اشاره کرد و گفت: پاسخ سردار به من این بود که در خصوص حضور افاغنه در کشور با توجه به چند بعدی بودن این موضوع لازم است تصمیمات محلی و منطقه ای گرفته شود. این را هم حسینی اضافه کرد که همین افغانی ها که مورد سئوال شما هستند در انجام کارهای کشاورزی برای کشاورزان بی بدیل هستند.

۵۰میلیارد تومان برای تسریع در مشکلات مناطق مختلف استان

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در خصوص بیمه نویسندگان و هنرمندان، گویا درحال تغییر بیمه گر هستند و به زودی این مشکل برطرف خواهد شد، اما تذکر لازم را به مسئولان خواهم داد. در مورد بخش دوم پرسش این روزنامه نگار حسینی گفت: اخیرا اعتباری حدود ۵۰ میلیارد تومان با نظارت نمایندگان قرار شده برای تسریع در حل مشکلات مناطق مختلف استان توزیع شود که از معاون استانداری و فرمانداران خواسته ایم اولویت ها را مشخص کنند تا بر اساس ضرورتها این اعتبار توزیع شود. البته توصیه خواهیم کرد برای کمک به رسانه ها نیز از این محل اقدام شود.

۱۵۰ امام زمان قلابی در زندان هستند

حجت الاسلام حسینی در با توجه به مصادف بودن این نشست با ولادت حضرت قائم عج الله تعالی فرجه الشریف، به مسئله هدایت تشریعی ائمه پرداخت و گفت: این مسئولیت سنگین بعد از دوره غیبت کبری بر دوش فقیهان نهاده شده است و در هر دوره یکی از فقیهان مبررز مانند شیخ طوسی، آیت الله حکیم و امام خمینی این مهم را برعهده داشته اند.

وی سپس به مخالفتهایی که در طول دوران تاریخی با فقاهت شده اشاره کرد و گفت: امروز به انحاء مختلف مخالفت‏هایی با اصل فقاهت صورت می‏گیرد. یکی از آنها مخالفتهایی است که وهابیت، بهائیت و صهیونیزم با فقاهت دارند و کل موضوع را منکر هستند. حسینی ادامه داد: امروزه جریان وهابیت با راه اندازی شبکه های ماهواره ای و ایجاد شبهه در خصوص امام زمان در صدد لوثکردن جایگاه امامت شیعه شده اند که باید با هوشیاری در مقابل این جریان بایستیم.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، نوع دیگر مخالفتها را ایجاد شبهه با ظهور و بروز امامان قلابی دانست و گفت: بیش از دو هزار و ۶۰۰ شبهه راجع به امام زمان ایجاد کرده اند و ۱۵۰ امام زمان قلابی در زندان هستند و این یک جریان معمولی نیست، بلکه حرکتی سیاسی و خطرناک است که اعتقادات شیعه را نشانه رفته است.

حسینی نحله دیگر را جریان انحرافی ولایتی ها و شیرازی ها نامید و گفت: خطر این جریان به نوعی شاید از دو جریان دیگر بیشتر باشد، چراکه مروجان این نحله آخر در ظاهر مومن و انقلابی هستند، اما در باطن به دنبال این هستند که نظام جمهوری اسلامی را نظامی در مقابل و ضدیت با نظام ولایت فقیه نشان دهند.

همه باید در برابر جریانهای انحرافی بایستیم

عضو هیأت رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه باید هوشیار باشیم و در برابر جریانهای انحرافی بایستیم و بدانیم این مسائلی که در کشورهای عراق، سوریه، بحرین، پاکستان و یمن برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی ایجاد شده می خواهد به اختلافات دامن زده و وحدت مسلمانان را خدشه دارکند و به اهداف استکباری برسد.

شایان ذکر است؛ این نماینده گزارش کاری از پیگیری های خود در مجلس برای حاضرین ارایه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز