خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آتش نشانی قزوین:

عملکرد آتش نشانی در حادثه افکن چاه بازار قزوین کاملاً حرفه‌ای بود

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۵۰۶

عملکرد کارکنان آتش نشانی شهرداری قزوین در امداد و نجات حادثه ناشی افکن چاه بازار قزوین کاملاً حرفه ای بود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین در خصوص عملیات نجات و جستجوی مردی که در حادثه ریزش چاه بازار قزوین در زیر خاک گرفتار شده بود، گفت: ‌ ساعت ۱۱ شنبه ۱۷ خرداد ماه جاری طی تماس با ستاد فرماندهی آتش نشانی از وقوع حادثه ریزش چاه در بازار قزوین خبر داده شد.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ سید علی شفیعی در گفتگو با خبرنگاران افزود: ‌ با دریافت خبر این اتفاق بلافاصله نیروهای ایستگاههای سه و دو آتش نشانی به صحنه حادثه اعزام شدند.

وی گفت: گروه های تخصصی امدادو نجات با رسیدن به محل حادثه، بی درنگ نسبت به ایمن سازی محل شامل تخلیه مغازه های اطراف، قطع شبکه تاسیسات آب، برق و گاز، دور نمودن تجمع کنندگان و تخلیه خاک و آسفالت فروکش کرده، اقدام کردند.

شفیعی ادامه داد: همچنین با توجه به شرایط محل حادثه که زمین آن به قطر سه و چهار متر فرو رفته و دیواره چاه دائماً در حال ریزش بود، با ایجاد سازه ایمنی(‌فلزی و چوبی) ‌ در محل فرورفتگی نسبت به ایمن سازی آن اقدام گردید تا از ریزش مجدد دیواره چاه که می توانست حوادثاحتمالی بعدی را به دنبال داشته باشد جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: ‌ شرایط بسیار پیچیده و دشوار مکان وقوع حادثه و احتمال رخ دادن ریزش های جانبی از یک سو و عدم امکان استفاده کامل از ماشین آلات نجات و جستجو به دلیل بافت فرسوده بازار و عرض باریک معبر محل حادثه از سوی دیگر موجب شد تقریباً ۷۰ درصد عملیات خاکبرداری و تخلیه تا عمق ۲۰ متری چاه با تجهیزات دستی صورت گرفته و ساعت ها ادامه یابد.

شفیعی افزود: سرانجام با تلاش ۳۲ ساعته و شبانه روزی کارکنان آتش نشانی قزوین پیکر مرد گرفتار شده در زیر خاک در عمق ۲۰ متری انباری چاه پیدا شد و به بیرون از محل حادثه منتقل گردید که با انجام معاینات عوامل اورژانس، مرگ وی مورد تایید قرار گرفت.

مدیرعامل آتش نشانی قزوین در خصوص علت نشست زمین و وقوع این حادثه اظهار کرد: به نظر می رسد نشت آب و سست بودن خاک علت وقوع این حادثه بوده است ولی باید کارشناسی های لازم در این رابطه انجام شود تا علت آن مشخص شود.

وی با اشاره به حضور استاندار و معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین، دادستان، شهردار و جمعی از معاونین و مدیران شهرداری قزوین درجریان عملیات جستجوی فرد سقوط کرده در چاه بازار، از کلیه مسئولین، نیروی انتظامی، اورژانس، کسبه بازار، رسانه ها و عوامل اجرایی که در عملیات مذکور با سازمان آتش نشانی همکاری کردند، ‌ تشکر کرد و در عین حال تصریح کرد: طبق اصول و مبانی اولیه مدیریت بحران، حضور طولانی و متعدد مدیران ارشد در محل حوادثو صدور دستورات متعدد باعثحضور مدیران پایین دستی آنها و نیز تجمع بیش از پیش مردم شده و در نتیجه استرس عوامل اجرایی را افزایش می دهد.

شفیعی افزود: ‌ انتظار حرفه ای ما از مدیران این است که در این گونه حوادثبا تامین تجهیزات و امکانات لازم، آتش نشانی را در انجام عملیات ها و وظایف محوله یاری و پشتیبانی کنند.

وی حضور شهردار و معاون خدمات شهری شهرداری قزوین در صحنه حادثه مذکور را موثر خواند و گفت: پیگیری و راهنمایی های فنی آنها تاثیر بسزایی در ایمنی و سرعت عملیات داشت.

این مقام مسئول در ادامه با تاکید بر عملکرد مناسب و حرفه ای گروه امداد و نجات آتش نشانی قزوین در جریان عملیات این حادثه، بیان کرد: البته تمام اظهار نظرهای ارائه شده درخصوص حادثه چاه بازار قابل احترام است ولی اظهار نظرهای کلی و بدون دلایل کارشناسی در این قبیل حوادثنه تنها کمکی به مقابله با آن‌ها و رفع مشکل نمی‌کند، بلکه ممکن است باعثتضعیف روحیه تیم عملیاتی و کاهش انگیزه آنها در عملیات امداد رسانی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز