معاون آبفای استان؛
آبفای قزوین با خدمات غیرحضوری رسیدگی به درخواستها را تسهیل کرد

معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفای استان قزوین گفت: در راستای تسهیل و اجرای سریعتر درخواست و ارتقای سطح رضایتمندی مشترکین، نرمافزار جامع مدیریت خدمات مشترکین شرکت آب و فاضلاب قزوین فعال شده و تمام خدمات بهصورت برخط قابل ارائه است.
به گزارش ایلنا در قزوین، نشست تبیین اهمیت و دامنه استفاده از نرمافزار خدمات مشترکین آبفای قزوین که به صورت پایلوت کشوری در این استان طراحی و اجرا شده، صبح امروز برگزار شد.
ناصر لامعی در این نشست گفت: در دنیای امروز استفاده از تکنولوژی، خدمات الکترونیک و شفافیت از اهمیت بالایی برخوردار است و از این رو در آبفا هم طرحهای مختلفی در این حوزه برنامهریزی شده است.
معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفای استان قزوین ادامه داد: قزوین بهعنوان اولین استان بهصورت پایلوت خدمات الکترونیکی را در قالب "نرمافزار CRM مشترکین شرکت آب و فاضلاب قزوین" (مدیریت خدمات غیرحضوری) اجرایی کرده که ۲۲ خدمت غیرحضوری در آن قابل ارائه است.
وی عنوان کرد: آبفا برای تسهیل دسترسی مشترکین به خدمات، خدمات غیرحضوری را مدنظر قرار داد و یک نرمافزار جامع توسط مهندسین شرکت طراحی شد، باتوجه به اینکه برخی حوزههای درخواستی ما از تنوع بالایی برخوردار هستند، این اقدام در کاهش مراجعهها و ارتقای سطح رضایت مردم تاثیرگذار است.
خدمات غیرحضوری جایگزین مراجعه حضوری به آبفا شد
به گفته این مسئول، روزانه بالای یک و نیم میلیون تراکنش دریافت اطلاعات داریم، بنابراین برای پاسخدهی مطلوب، زیرساختهای خوبی طراحی شده و در نرمافزار هم درخواستها و پرداختیها به صورت غیرحضوری خواهد بود.
وی ادامه داد: دفترهای پیشخوان دولت، بخش خدمات غیرحضوری پایگاه اینترنتی شرکت آب و فاضلاب به نشانی portal.abfaqazvin.ir اپلیکیشن "یاراب"، بخش خدمات مشترکین سامانه تلفنی ۱۲۲ و نرمافزار جامع مشترکین، پلهای ارتباطی غیرحضوری است.
لامعی بیان کرد: در نرمافزار طراحی شده تمام درخواستها ازجمله درخواست انشعاب جدید و پرداختها به صورت غیرحضوری قابل انجام بوده و بعد از ثبت و دریافت کد رهگیری، در یک کارتابل تمام مراحل قابل مشاهده است و تمام مدارک حتی با گوشی تلفن همراه قابل بارگذاری است.
وی ادامه داد: یکی از مزایای این نرمافزار، ارتباط مستقیم و مرحلهای با مشترکین است، بهعنوان مثال اگر مدارک ناقص باشد، در لحظه به متقاضی پیامک ارسال میشود.
معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفای استان قزوین اظهار کرد: درحال حاضر "جیآیاس" مشترکین ثبت و اطلاعات ۳۱۰ هزار نفر از مشترکین شهری دریافت شده که این موضوع به ارتقای سطح کیفیت خدمات غیرحضوری کمک میکند.
وی ادامه داد: در روستاها فروش خدمات از طریق دفاتر "آیسیتی" و خدمات پس از فروش از طریق نرمافزار قابل رسیدگی است.
این مسئول عنوان کرد: برای حفظ حقوق عامه و سازمان، قرائتها الزام به داشتن عکس است، هر ماه ۵۰۰ هزار قرائت داریم، بخش خوداظهاری شماره کنتور هم فعال است.
وی اظهار کرد: ما در سطح کشور مصرف بیرویه زیادی داریم، در حال حاضر در قزوین مصرف روزانه آب برای هر فرد ۲۲۰ لیتر است که این میزان در بخش روستایی بیشتر است، نوع مصرف باید به سمت مدیریت بهینه باشد.
لامعی ادامه داد: برای خدمات غیرحضوری با ۱۱۰ پیشخوان دولت همکاری داریم، پیش از این صرفا ۵ مورد خدمت غیرحضوری داشتیم و سال گذشته بیش از ۴۵ هزار خدمت ارائه شد، اما درحال حاضر ۲۲ خدمت قابل ارائه است که برای استفاده بیشتر از آن به همراهی مردم نیاز داریم.