خبرگزاری کار ایران

شهردار قزوین:

شهر قزوین، چهارمین حرم اهل بیت(ع) در کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۷۴۹

با وجود امامزاده حسین(ع)، بقعه متبرکه چهار انبیاء و سایر اماکن مذهبی شهر قزوین و عنوان پایتخت خوشنویسی، می‌توان قزوین را به قطب گردشگری مذهبی تبدیل کرد چراکه شهر قزوین چهارمین شهر اهل بیت(ع) است.

ایلنا: شهردار قزوین گفت: با وجود امامزاده حسین(ع)، بقعه متبرکه چهار انبیاء و سایر اماکن مذهبی شهر قزوین و عنوان پایتخت خوشنویسی، می‌توان قزوین را به قطب گردشگری مذهبی تبدیل کرد چراکه شهر قزوین چهارمین شهر اهل بیت(ع) است.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ مسعود نصرتی با بیان اینکه قزوین ویژگی‌های بسیاری دارد که می‌توان گردشگری مذهبی را در آن توسعه داد، افزود: برای تحول در شهر قزوین نیاز داریم که گردشگری در این شهر رونق پیدا کند تا اقتصاد شهر متحول شود.

وی با تصریح اینکه مدیران شهری به این نتیجه رسیدند که قزوین ظرفیت‌های متعددی در بحثگردشگری دارد، بیان کرد: در سه سفر هیات دولت به قزوین، قزوین به دلیل داشتن دو آبگرم، منطقه اوان، کامان و زرشک و بوستان ملی باراجین، ۵ عنوان نمونه گردشگری را کسب کرده است که باید از این عناوین بهترین استفاده را برای توسعه گردشگری در این شهر استفاده کرد.

نصرتی با اظهار اینکه برای توسعه گردشگری در این شهر زمینه‌های اولیه وجود دارد، گفت: موقعیت جغرافیایی قزوین و عبور سالانه ۱۵۰هزار نفر از قزوین از ویژگی‌های شهر قزوین است که تاکنون بهره‌برداری خوبی از این ظرفیت نشده است.

شهردار قزوین ادامه داد: معرفی درست و تبلیغات مناسب از ظرفیت‎های شهر قزوین تاکنون به خوبی صورت نگرفته است اما از اکنون می‌خواهیم این معرفی به درستی صورت گیرد.

این مقام مسوول با تصریح اینکه ما باید به دنبال معرفی درست شهر قزوین باشیم، افزود: در کنار آثار متعددی که در شهر قزوین وجود دارد نداشتن هتل مناسب از ضعف‌های این شهر برای جذب گردشگر است که مدیریت شهری به این موضوع پرداخته است و اکنون ۵ هتل در شهر قزوین در حال احداثاست.

وی بیان کرد: با توجه به امکانات شهر قزوین گردشگران برای بازدید از اماکن تاریخی به شهر قزوین قصد سفر نمی‌کنند و بر این اساس باید بتوانیم زیرساخت‌های جذب گردشگر را در این شهر فراهم کنیم.

این مقام مسوول در ادامه با اظهار اینکه مدیریت شهری در مسیری حرکت می‌کند که گردشگری مذهبی را در این شهر توسعه دهد، افزود: امیدواریم بتوانیم فرصت‌های خوبی را برای توسعه گردشگری مذهبی ایجاد کنیم و قزوین را به قطب گردشگری مذهبی تبدیل کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز