خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه قزوین:

اداره‌ها و شهرک‌های صنعتی قزوین به فیبرنوری مجهز می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۱۳۲

مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه قزوین گفت: استفاده از فیبر نوری در شهرک‌های صنعتی و دانشگاهی و اتصال تمامی دستگاه‌های تحت پوشش قوه قضائیه به فیبر نوری در حال نهایی شدن است و سعی داریم اداره‌ها هم از این امکان بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدرضا نصرآبادی در نشست با اصحاب رسانه استان گفت: در حال حاضر در استان قزوین 360 مرکز شهری و روستایی و 418 هزار مشترک تلفن ثابت و 93 هزار مشترک اینترنت داریم.

مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه قزوین ادامه داد: تعداد ۸۱۰ روستای استان به شبکه مخابراتی متصل شده و ۳۶۰ روستا تحت پوشش تلفن ثابت خانگی، ۵۶۶ روستا تحت پوشش تلفن همراه و تعداد ۱۲۲ روستا دارای اینترنت ADSL هستند.

وی گفت: امروز با توزیع مناسب خدمات اینترنتی و تلفن ثابت و همراه در شهرها و روستاها می‌توانیم ادعا کنیم عدالت ارتباطی در گستره استان برقرار شده است.

این مسئول عنوان کرد: تاکنون 15 سایت بی تی اس در سطح استان به نسل پنجم متصل شده و تعداد مشترکین همراه یک میلیون و 800 هزار نفر، سهم بازار همراه 60.4، ضریب نفوذ همراه 139.2، تعداد سایت‌های بی تی اس همراه 657 مورد است.

وی ادامه داد: برای توسعه پوشش تلفن همراه و نصب بی تی اس نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی و مردم هستیم و در شرایطی که نصب هر دستگاه BTS حدود 8 تا 10 میلیارد تومان هزینه دارد و آن را تامین می‌کنیم اما همراهی مردم مطلوب نیست و در رفع نقاط کور کوهستانی و مناطق صعب‌العبور و دورافتاده همچنان چالش داریم.

نصرآبادی گفت: اگر مردم مطالبه پوشش کامل تلفن همراه را دارند باید با کمک رسانه‌ها فرهنگ‌سازی کنیم تا این همراهی بیشتر شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر یکی از خواسته های مردم روستایی خدمات 5G  است که نصب سیستم آن در 15 نقطه استان آغاز شده تا عدالت مخابراتی بیشتر شود.

نصرآبادی گفت: توسعه بستر مخابراتی در استان بشدت افزایش یافته و سرویس‌های متنوعی برای حوزه‌های کسب و کار، شبکه بانکی، بخش درمان و سلامت و تفریح و سرگرمی مهیا شده و سرویس‌های جدیدتری هم در راه است که در پهنای باند بالاتر که امنیت و بستر بیشتری دارد درصددیم خدمات بهتری به مردم ارائه کنیم.

نصرآبادی افزود: بزرگترین پروژه مخابراتی در قزوین با نام "نجما" بعنوان یک مگاپروژه با بستر فیبر نوری در استان عملیاتی شده و با تعهدی که داریم قرار است 7 میلیون پورت خدمات( FTTH) به همه شهرهای استان ارائه شود و در این راستا باید بتوانیم پهنای باند مورد نیاز مردم را تامین کنیم تا در 5 سال آینده همه کاربردها تامین شود.

وی بیان کرد: با اجرای طرح «نجما» تحول ارتباطی اساسی در شهرهای استان ایجاد می‌شود و با امکان‌سنجی و همکاری شهرداری‌های استان آن را توسعه می‌دهیم تا پاسخگوی نیازهای ارتباطی مردم باشیم و در این طرح 13 منطقه در شهر قزوین و یک منطقه در محمدیه تحت پوشش طرح قرار دارد.

این مسئول یادآورشد: برای اولین بار در کشور با امضای تفاهم نامه با شهرک‌های صنعتی استان درصددیم قبل از شکل‌گیری شرک‌تهای صنعتی و تکمیل شدن آن‌ها زیرساخت‌های اینترنتی و مخابراتی را مهیا کنیم تا به موازات توسعه شهر‌ ها این خدمات نیز داده شود.

مدیر شرکت مخابرات منطقه قزوین اظهار کرد: به سمت سرویس‌های بیشتر مخابراتی و توسعه اینترنت پرسرعت در روستاها هستیم و در حال حاضر 120 روستا از طریق اپراتور همراه اول تحت پوشش اینترنت قرار دارد.

وی گفت: براساس این طرح اتصال 7 میلیون مشترک در طرح فیبر نوری منازل توسط شرکت مخابرات در کشور اجرا خواهد شد که سهم استان برای 128 هزار خانوار است که با واگذاری آن سرویس‌های مورد نیاز مردم تامین می‌شود.

وی اظهار کرد: برای تکمیل اطلاعات مرکز 118 سرویس «ثبت مشاغل» راه‌اندازی شده که صنوف می‌توانند شماره خود را ثبت کنند تا امکان دسترسی تلفنی به اطلاعت کسب و کارها از طریق مرکز 118 مهیا شود.

نصرآبادی بیان کرد: در حال حاضر شرکت مخابرات قزوین حدود 40 میلیارد تومان از مردم و بخش دولتی طلب دارد که پرداخت نشدن آن موجب تاخیر در اجرای طرح‌های مهم و توسعه خدمت رسانی شده است.

وی گفت: از مردم و مشترکین انتظار داریم با پرداخت بموقع هزینه‌های مخابرات این شرکت را در تداوم خدمات توسعه‌ای و اجرای طرح‌ها یاری کنند

نصر آبادی اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور قرار است روز چهارشنبه به مناسبت دهه مبارک فجر 24 سرفصل مخابراتی با اعتباری بیش از 247 میلیارد و 900  میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: متاسفانه شاهد افزایش سرقت سیم و کابل‌های مخابراتی هستیم و این روند روبه افزایش بوده که تداوم آن به خدمت رسانی آسیب می‌زند لذا از شهروندان درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده سرقت تجهیزات آسیب رسیدن به شبکه‌های مخابراتی مراتب را با شماره 33653004 اطلاع دهند.

نصرآبادی به طرح مولدسازی هم اشاره کرد و گفت: بیش از 44 میلیارد تومان ارزش مولدسازی در این شرکت انجام شده و 3 مزایده دیگر هم امسال برگزار می‌کنیم که اعتبارات آن در توسعه طرح‌ها هزینه می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اظهار کرد: زیرساخت‌های ارتباطی برای برگزاری انتخابات الکترونیک در شعب اخذ رای را در استان مهیا کرده‌ایم و پهنای باند مورد نیاز تامین شده و زیرساخت‌ها در فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها مهیا شده و برای برگزاری اتنخابات به صورت الکترونیک نیز آمادگی کامل داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز