خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

استفاده نادرست از تریبون نماز جمعه موجب تشویش در جامعه است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۱۴

استفاده نادرست از تریبون نماز جمعه جز ایجاد التهاب و تشویش در جامعه چیز دیگری به دنبال نخواهد داشت، این در حالی است که بیان مسایل در جای خود بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

ایلنا: استاندار قزوین گفت: استفاده نادرست از تریبون نماز جمعه جز ایجاد التهاب و تشویش در جامعه چیز دیگری به دنبال نخواهد داشت، این درحالی است که بیان مسایل در جای خود بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین؛ مرتضی روزبه در انتقاد به خطبه‌های حجت الاسلام عابدینی(امام جمعه موقت قزوین) در انتقاد از دولت افزود: در صحبت‌های وی هم اشکالات شکلی و هم محتوایی اساسی وجود داشت.

مرتضی روزبه افزود: امام جمعه موقت باید به این نکته توجه داشته باشد که تریبون نماز جمعه منتصب به امام جمعه قزوین است و باید در عمل از سیره و مشی ایشان تاسی بگیرد و مواضع ایشان را ملاک صحبت‌های خود قرار دهد و به عنوان نایب، موضوعات را مطرح نماید.

وی با اشاره به این موضوع که موقعیت و موضع‌شناسی در طرح مباحثو مسایل استان ویژگی برجسته حضرت آیت الله باریک بین است و امام جمعه موقت نیز باید آن را ملاک قرار دهد؛ تصریح کرد: ایشان در طی چند سال گذشته با وجود بسیاری از مسایل و مشکلات با یک بزرگواری خاصی موارد را پیگیری کردند و در عین حال نیز از آن بی‌تفاوت نگذشتند.

روزبه ادامه داد: زمانی احساس می‌کردند موضوع به صورت مکاتبه قابل حل است و برخی مواقع نیز در دیدار حضوری و در برخی موارد به صورت تذکر به مدیران به حل مسئله می‌پرداختند چراکه مهم برای ایشان در عین حساسیت و اهمیت موضوع ایجاد یک شرایط آرام و منسجم در استان بود.

استاندار افزود: حضرت آیت الله باریک بین بعضا انتقاد‌ها را جهت طرح در جلسه هیات دولت در نشست با برخی از وزرا که جهت دیداربه دفترشان می‌آمدند مطرح می‌کردند ولو اینکه به وزیر ارتباط کاری و موضوعی نداشت زیرا هدف طرح موضوع از سوی وزیر در جلسه هیات دولت بود و این مسیر را جهت رفع مشکل مهم و موثر می‌دانستند.

روزبه با اشاره به این مطلب که ایشان با دسته‌بندی موضوعات برخی موارد را در یک فضای محدود‌تر مورد بررسی قرار می‌دادند که این روش سیره و منش درست در طرح مسایل و یا انتقادات است؛ تاکید کرد: استفاده نادرست از تریبون نماز جمعه جز ایجاد التهاب و تشویش در جامعه چیز دیگری به دنبال نخواهد داشت، این در حالی است که بیان مسایل در جای خود بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

استاندار در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان نیروی هوایی ارتش که منتقدان را به انصاف و شرح صدر فراخواندند تصریح کرد: در کدامیک از دولت‌ها ایراد و اشکال در کار نبوده است؟ زمانی اشکال در توزیع کوپن بود، زمانی در ثبت نام حج و زمانی هم برای دریافت سکه مردم شب را به صبح می‌رساندند و همیشه دولت‌ها با مشکلاتی از این دست مواجه بودند. اما مهم اینجاست که در بعضی مسابل یه راحتی از آن عبور و سکوت کردیم و گاهی نیز با ذره بین در شب و تاریکی دنبال مورچه گشتیم.

وی گفت: شاید در برخی از اقدامات و برنامه‌های دولت ما نیز جزء منتقدین باشیم، اما آیا این نقد را برای حل مشکل مطرح می‌کنیم و یا اینکه قصد تشویش فضای جامعه را داریم؟

استاندار قزوین در ادامه با اشاره به انتقاد امام جمعه موقت درخصوص صحبت‌های اخیر ریاست محترم جمهوری با این مضمون که برخی از افرادی که در ارتباط با مسایل هسته‌ای صحبت می‌کنند کم سواد هستند؛ تصریح کرد آیا همه افراد به تمام امورات و مباحثاشرافیت دارند و آگاهند؟

وی ادامه داد: افرادی در حوزه اقتصاد صاحب نظرند و اطلاعات دارند و برخی دیگر در موارد هسته‌ای و برخی دیگر نیز در حوزه سیاست خارجی. قطعا هدف از طرح چنین بحثی، این نیست که کسی انتقاد نکند بلکه هدف این است که در مباحثتخصصی افراد صاحب نظر، کار‌شناس و آشنا با موضوع انتقاد کنند و در صورت ناآگاهی به اظهارنظر نپردازند.

وی در ادامه افزود چرا در جایگاهی که به عنوان تریبون نماز جمعه است و هدف آن دعوت مردم به تقوا و ایمان است؛ مواردی بیان می‌شود که بی‌انصافی و بی‌عدالتی است.

استاندار گفت: امام جمعه موقت درحالی به انتقاد مراجع، ائمه جمعه، روحانیت و مدرسان عالی حوزه علمیه اشاره می‌کنند که در عمل اتفاق خاصی نیفتاده است اما این در حالی است که در گذشته مراجع منتقد بودند و علما اعتراض می‌کردند و شما سکوت را در دستور کار قرار دادید. آیا این روش روش درستی است؟

وی بیان کرد: امروز دولت و وزراء دیدار با ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه را در بدو ورود به استان‌ها در دستور کار خود قرار می‌دهند و ضمن احترام به آن‌ها از توصیه‌ها و پیشنهادات آن‌ها جهت رفع موانع و مشکلات بهره می‌برند این‌‌ همان ظرفیت و جایگاه ائمه جمعه است و امام جمعه موقت نیز منتصب به‌‌ همان ویژگی است.

روزبه با بیان این مطلب که ملاک عمل ما منویات رهبری، مشی کاری ما سیاستهای دولت و هدف خدمت به مردم است، افزود: با تلاش و تدبیر همه مدیران و با استفاده از رهنمودهای حضرت آیت الله باریک بین باید حداکثر استفاده را از شرایط ممکن ببریم و رفع موانع و مشکلات و برداشتن قدم‌های ماندگار و موثر جز در سایه همدلی و همراهی مردم و مسوولین اتفاق نخواهد افتاد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز